کد خبر:۱۵۲۵۱۶
نشست «رويكرد تمدني به مهدويت»؛ بخش پاياني
محمدهادي همايون: یهودیان کوروش را تجهیز كردند تا ...
عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به روند فعاليتهاي قوم يهود گفت: یهودیان کوروش را تجهیز كردند تا ...
به گزارش خبرنگار دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو»، دكتر محمد هادي همايون در ادامه پنجاه و ششمين نشست موعود كه با موضوع « رویکرد تمدنی به مهدویت» در موسسه موعود برگزار شد با معرفي كوفه، مكه، فلسطين و مصر به عنوان چهار سرزمين مهم در جريان تمدن سازي تاكيد كرد: مصری ها افراد متفاوت و فهمیده ای هستند، اين سرزمين از روز اول یک سرزمین تمدن ساز بوده. است، در آخر الزمان نيز منبر تبلیغی امام عصر(عج) در مصر است و از این جهت باید در حرکت های بیداری مورد توجه قرار گیرند.
وي در ادامه گفت: وقتی حضرت موسی به نصیحت خدا به سمت فرعون مصر که با شیطان ارتباط زیادی داشت، رفت، اصل پیامش این بود که قوم بنی اسرائیل را به من بسپار تا با خود به فلسطین(چهار راه جهان) ببرم.
همايون تصريح كرد: بني اسراييل به بهانه اينكه ما قوم برگزیده هستیم و لازم نیست کار بکنیم (قاعدون) وارد فلسطین نشدند، 40 سالی در بیابان سرگردان شدند و معلوم نیست که در این سال ها چه بلایی سر موسی آوردند و بعدها فاش شد که پرونده پیامبرکشی سنگینی برای خود ایجاد کرده اند.
عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: بني اسراييل نهایتا به سرپرستی یوشع وارد بیت المقدس می شوند، سایر پیامبران یهود را هم طی کردند تا به حکومت حضرت سلیمان رسیدند، خدا می خواست به بنی اسرائیل نشان دهد که اگر صبر می کردید، چه می دیدید، بنی اسرائیل کشور یهودیه به پایتختی اورشلیم را در شمال کشور اسرائیلیه (الخلیل امروز) ایجاد کردند.
وي با اشاره به اينكه قوم بني اسراييل برای حزب الله بودن انتخاب شده بود اما به حزب شیطان تبدیل شد، گفت: ساکنان یهودیه، آشوریان را برای حمله به اسرائیل تحریک كردند و در این حملات 10 سبط بنی اسرائیل که مايه افتخار بنی اسرائیل بودند، پراکنده شدند و کشور یهودیه و قوم یهود به جای بنی اسرائیل نشستند از این به بعد بود كه حزب شیطان شدند و اولین کاری که باید انجام مي دادند حرکت به سمت مشرق بود به خصوص عراق.
همايون ادامه داد: قوم يهود می آیند و در عراق می مانند و در حکومت هم جایگاه پیدا می کنند، لذا داستان بخت النصر كه داستاني شبه هولوکاست است بر این اساس دروغ است.
عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه سرزمین پنجم و آخر در جريان تمدن سازي را ایران معرفي كرد و گفت: قوم يهود هیچ وقت نتوانست وارد ایران شود، ایران هیچگاه در تاریخ مستعمره نبوده و در عین حال این سرزمین همواره مهد توحید بود، ايران امروز هم همین نقش را بازی می کند، سرزمین عجیب و استثنائی که پیامبر اکرم همواره از آن تعریف می کردند.
وي با اشاره به اينكه یهودیان سپس کوروش را تجهیز كردند تا از سرزمين ترک (ترکمنستان) به ماورالنهر که برخلاف ایران سرزمین تمدن شکن است لشگرکشی و حکومت کند، گفت: يهوديان بعدها هم در ایران فاجعه آفریدند مانند حادثه پورین که در آن به مدت سه روز خون ایرانیان را مباح دانستند.
همايون ادامه داد: یک گروه از یهودیان پس از هخامنشیان به ایران وارد شده و نفوذ کردند و عده ای ديگر نيز به حجاز رفتند و ادعا كردند که ما به استقبال پیامبر آخرالزمان رفته ایم و پس از آن با تحریک خلیفه به ایران حمله كردند.
عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) گفت: اهل بیت در اینجا و با اين دقت وارد شدند که ایرانی ها نباید از این هجمه چنان ضربه ای ببینند که از اسلام ببرند.
وي تصريح كرد: همزمان با تمام این انتقال تمدن ها، حزب شیطان هم در آمریکا و اروپا، به مسلمان کشی و نسل کشی مشغول بودند و حکومت های خودشان را ایجاد کردند.
همايون با اشاره به قیام ها و حکومت هایی چون آل بویه كه در تمدن سازی پس از عاشورا در ایران نقش داشتند، گفت: اين روند ادامه داشت تا در قم با وجود حضرت معصومه يك پایگاه علمی ایجاد شد و سپس حاج عبدالکریم حائري بزرگترین کار سیاسی را كرد و حوزه علمیه و ارتباط با الازهر مصر را ایجاد کرد و نهایتا تشیع به رسمیت شناخته می شود.
عضو هيئت علمي دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه به ارائه یک تحلیل چند دقیقه ای از انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: ما پس از انقلاب سه دهه را پشت سرگذاشته ایم و آزمون ما آزمون ولایت پذیری است و اينكه در زمان ظهور با سلیقه خودمان امام و حکومتش را بپذیریم، همچنين به سبب پیچیدگی فتنه ها نمی توانیم پیش برویم مگر با ولایت.
وي با اشاره به اينكه شروع این امتحانات از تابستان 58 و اعلام روز قدس بود که ما را به امروزمان رسانده است، گفت: آزمون ولایت پذیری با ولایت امام خمینی به مدت ده سال تا سال 68 با تمام اتفاقات و معجزاتی که جوانان داشتند گرفته شد، بعد از آن ما آماده شدیم که با اتفاق تلخی امام را از دست بدهیم و راه را با ولی فقیه دیگری ادامه دهیم تا نشان دهیم که صرفا یک پیروی احساسی از امام نداشته ایم، كه در نهايت مردم ده سال بعد تا تابستان 78 و حادثه کوی دانشگاه که سال هایی توأم با تحمل، صبر و سکوت بود از آزمون سربلند بیرون آمدند اما خواص دوباره سرشکسته شدند.
همايون در پايان با بيان اينكه آن دوران گذشت به فتنه بزرگ سال 88 اشاره كرد و گفت: انشاالله ما همان قومی باشیم که پیامبر در مورد آنها فرمود: «برادران من در آخرالزمان می آیند و به من ایمان می آورند در حالی که مرا ندیده اند و مرا از روی کاغذ می شناسند.»
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.