کد خبر:۱۶۷۷۵۷
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير:
دفتر توسعه پايدار در دانشگاه صنعتي اميركبير تاسيس شد
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير گفت: دفتر توسعه پايدار با هدف پياده سازي پايلوت براي فعاليت دانشگاه سبز در اين دانشگاه راه اندازي شده است.
به گزارش گروه علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر عليرضا رهايي در نشست RIO + 20 (نشست توسعه پايدار ) در اين دانشگاه گفت: يكي از ابتكارات دانشگاه راه اندازي دفتر توسعه پايدار اين دانشگاه است كه اين دفتر با هدف فعاليت دانشگاه سبز راه اندازي شده است كه براي تسريع در روند فعاليت هاي اين دفتر سايت اينترنتي نيز براي آن طراحي و راه اندازي شده است.
وي با بيان اينكه توسعه پايدار يكي از مسائل مهم دو دهه اخير در سطح دنيا است، افزود: دانشگاه ها لازم است موضوع توسعه پايدار را به عنوان موضوع مهم از بعد آموزشي و پژوهشي پي گيري كنند و اين درحالي است كه دانشگاه صنعتي اميركبير نيز طي سال هاي اخير در راستاي توجه به اين موضوع فعاليت هاي مختلفي انجام داده است.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير بيان داشت: اين دانشگاه در راستاي توجه به موضوع توسعه پايدار طي 5 سال گذشته بر توسعه فضاي سبز سطح دانشگاه فعاليت هاي چشم گيري داشته است.
رهايي اضافه كرد: همچنين دفتر توسعه پايدار دانشگاه صنعتي اميركبير نيز بحث استفاده از انرژي خورشيدي را به صورت فعال دنبال كرده است و در حال حاضر آب گرم و روشنايي برخي از ساختمان هاي دانشگاه از انرژي خورشيدي تامين مي شود.
وي با اشاره به سياست صرفه جويي آب مصرفي در دانشگاه صنعتي اميركبير خاطرنشان كرد: در اين دانشگاه آب شرب و چاه جدا از يكديگر و در مصارف خاص خود استفاده مي شود كه براين اساس ميزان مصرف آب شهري دانشگاه يك پنجم كاهش يافته است.
رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير از طراحي الگوي منطقه اي توسعه پايدار در اين دانشگاه خبرداد و گفت: در صورتي كه ارگان هاي مختلف و شهرداري به دانشگاه كمك كنند الگو منطقه اي توسعه پايدار كه در دانشگاه طراحي شده مي تواند پياده سازي شود.
رهايي افزود: دانشگاه صنعتي اميركبير در برنامه هاي آموزشي خود تاكيد زيادي بر توجه به توسعه پايدار و وجود دانشگاه سبز دارد.
وي با بيان اينكه شعار دانشگاه صنعتي اميركبير پيش تازي در موضوع توسعه پايدار است، بيان داشت: بسياري از دانشجويان دكتري اين دانشگاه در راستاي موضوع توسعه پايدار فعاليت مي كنند.
لینک کپی شد
گزارش خطا