کد خبر:۱۶۷۹۰۵
پس از سالها تلاش علمي
استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران برترين محقق سرطان جهان شد
دکتر اردشير قوام زاده استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران و رئيس مرکز تحقيقات سرطان اين دانشگاه برترين محقق جهان در زمينه تحقيقات سرطان و خون شناخته شد.
به گزارش گروه علمي «خبرگزاري دانشجو»، دکتر اردشير قوام زاده 22 سال است استاد دانشگاه علوم پزشکي تهران بوده و هم اکنون رئيس مرکز تحقيقات سرطان اين دانشگاه و رئيس بخش پيوند سلول هاي بنيادي خون ساز بيمارستان شريعتي تهران است.
وي که قرار بود هفته آينده در همايش جهاني سرطان در آمريکا جايزه خود را دريافت کند به دليل کارشکني آمريکايي ها موفق به اين کار نشد.
قوام زاده اولين پيوند مغز استخوان را در کشور انجام داد و سالانه در بيمارستان شريعتي تحت نظر موسسه تحقيقاتي وي صدها پيوند مغز استخوان انجام مي شود که از بهترين آمار جهاني است.
پيوند سلول هاي بنيادي خونساز 60 بيماري صعب العلاج را درمان مي کند و با همت وي و همکارانش سالانه صدها پيوند سلول هاي بنيادي خونساز در اين مرکز انجام شده و بدين ترتيب ايران جزو يک درصد کشورهاي دنياست که قادرند اين پيوند را انجام دهند.
لینک کپی شد
گزارش خطا