کد خبر:۱۶۸۴۷۱
با حضور رئيس سازمان نظام پزشكي؛
همايش «عوامل اجتماعي موثر بر سلامت» آغاز به كار كرد
همايش «عوامل اجتماعي موثر بر سلامت» با هدف بررسي نقش عوامل اجتماعي در ارتقاي شاخص سلامتي صبح امروز با حضور رئيس سازمان نظام پزشكي و جمعي از مسئولان و صاحبنظران اين حوزه آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، همايش «عوامل اجتماعي موثر بر سلامت» با هدف بررسي نقش عوامل اجتماعي در ارتقاي شاخص سلامتي صبح امروز با حضور دكتر شهاب الدين صدر، رئيس سازمان نظام پزشكي؛ دكتر عليرضا مرندي، رئيس فرهنگستان علوم پزشكي و جمعي از مسئولان و صاحبنظران حوزه سلامت در سالن همايشهاي كتابخانه ملي ايران آغاز شد.
بر اساس اين گزارش، نقش دین و معنویت در ارتقاي سلامت جامعه، رابطه بین سلامت و رفاه اجتماعی، مشکلات و آسیب های روانی - اجتماعی، نقش توزیع عادلانه درآمد و امنیت اقتصادی بر سلامت، الگوی زندگی، تغییرات آن و نقش آن در سلامت، نقش حمایت اجتماعی و توانمندسازی در ارتقاي سلامت، جایگاه سازمان های مردم نهاد و دولتی در ارتقاي سلامت جامعه، مشارکت اجتماعی و ارتقاي سلامت و نقش مؤلفههای اقتصادی - اجتماعی بر سلامت از جمله محورهای اين همايش است.
بر اساس اين گزارش، نقش دین و معنویت در ارتقاي سلامت جامعه، رابطه بین سلامت و رفاه اجتماعی، مشکلات و آسیب های روانی - اجتماعی، نقش توزیع عادلانه درآمد و امنیت اقتصادی بر سلامت، الگوی زندگی، تغییرات آن و نقش آن در سلامت، نقش حمایت اجتماعی و توانمندسازی در ارتقاي سلامت، جایگاه سازمان های مردم نهاد و دولتی در ارتقاي سلامت جامعه، مشارکت اجتماعی و ارتقاي سلامت و نقش مؤلفههای اقتصادی - اجتماعی بر سلامت از جمله محورهای اين همايش است.
همچنين نقش مولفههاي اقتصادي و اجتماعي آموزش بهداشت و ارتقاي بهداشت، جايگاه بهداشت حرفهاي و محيط زيست، عوامل آسيب رسان و مخاطرات سلامت بر تغذيه و بهداشت مواد غذايي از ديگر موضوعاتي است كه در اين همايش مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
لینک کپی شد
گزارش خطا