کد خبر:۱۶۸۷۶۷
حمله به حریم شخصی کاربران اینترنت توسط FBI
دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در حال تلاش برای تصویب قانونی جدید برای ردیابی و جاسوسی در اینترنت، از جمله شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر است.
به گزارش خبرنگار حوزه بینالملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از پرس تی وی، هفته گذشته مرکز اطلاعات استراتژیک و عملیات (SOIC) اف بی آی، با ارسال درخواستی اینترنتی (RFI)، از شرکت های متخصص در این زمینه، برای ساخت یک سیستم نظارت پست های اینترنتی (posts)، دعوت کرده است.
این درخواست که با نام «خراشیدن شبکه های اجتماعی» و در 12 صفحه (PDF) نوشته شده است، توضیح می دهد که چه انتظاری از چنین سیستمی می رود و از پیمانکاران بالقوه این طرح می خواهد که تا 10 فوریه 2012 پاسخ خود را ارائه کنند.
این درخواست که با نام «خراشیدن شبکه های اجتماعی» و در 12 صفحه (PDF) نوشته شده است، توضیح می دهد که چه انتظاری از چنین سیستمی می رود و از پیمانکاران بالقوه این طرح می خواهد که تا 10 فوریه 2012 پاسخ خود را ارائه کنند.
اف بی آی با این ادعا که از «اطلاعات در دسترس عموم» که کاربران فراهم کرده اند و تصمیم ندارند آنها را خصوصی کنند، استفاده مي شود، سعی در توجیه این حرکت خود دارد.
با این وجود جنیفر لینچ، از اعضای بنیاد «مرزهای علم الکترونیک» مستقر در سان فرانسیسکو، هشدار می دهد که تمایل دولت آمریکا برای جاسوسی همه مردم، تاثیر ناخوشایندی خواهد داشت.
وي می گوید: مردم به این علت نظراتشان را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند که اعتقاد دارند تنها دوستان یا طرفداران آنها مطالبشان را می خوانند و به آنها این حس آزادی را می دهد که بی احساس نگرانی می توانند آنچه می خواهند، بگویند.
لینچ مي افزايد: اما این ابزار که داده های با منبع باز را نگهداری و احتمالا برای مدت زمان بسیار طولانی آنها را ذخیرهسازی می کند، با حفظ حریم خصوصی مغایر است و من در مورد اثر آن بر آزادی بیان در ایالات متحده نگران هستم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.