مركز پژوهش كاربرد سلول‌هاي بنيادين كرمان افتتاح شد
کد خبر:۱۶۹۵۵۲

مركز پژوهش كاربرد سلول‌هاي بنيادين كرمان افتتاح شد

مركز پژوهش كاربرد سلول‌هاي بنيادين در دانشكده علوم پزشكي كرمان با حضور وزير بهداشت افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاري دانشجو» از كرمان، رضا ملك‌پور افشار، معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي امروز در حاشيه افتتاح مركز پژوهش كاربرد سلول‌هاي بنيادين در دانشكده علوم پزشكي كرمان كه با حضور وزير بهداشت انجام شد، در جمع خبرنگاران گفت: سلول هاي بنيادين سلول هايي هستند كه پتانسيل و توانايي هاي بالقوه‌اي را دارند كه در اين آزمايشگاه با فراهم آوردن شرايط مناسب و تبديل بافت و يا سلول هاي تمايز يافته مورد نظر انجام مي‌شود.

وي افزود: آزمايشگاه عمومي، فلو سيتيو نتري،‌ مهندسي ژنتيك، بررسي پروتئين‌ها، ‌كشت سلول و اتاق تميز از جمله بخش‌هاي اين آزمايشگاه هستند.

معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي كرمان تاكيد كرد: براي تجهيزات اين آزمايشگاه 820 ميليون تومان هزينه شده است.

ملك‌پور آزمايشات سلول‌هاي بنيادين را اولين آزمايشگاه در جنوب شرق كشور دانست.

وي گفت: تاكنون در كرمان 55 جراحي بنيادين انجام شده است.
 
پربازدیدترین آخرین اخبار