کد خبر:۱۶۹۶۳۴
وزير بهداشت خبر داد:
اختصاص رديفهاي بودجهاي براي نوسازي 8 بيمارستان فرسوده كشور
وزير بهداشت با بيان اينكه حدود 85 درصد بيمارستانهاي تهران فرسوده هستند، گفت: رديفهاي بودجهاي براي احداث ساختمانهاي جديد در 8 بيمارستان بزرگ فرسوده تهران در بودجه سال آينده ديده شده است.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر مرضيه وحيد دستجردي امروز در حاشيه مراسم افتتاح نمادين 400 تخت اي سي يو در مجمتع بيمارستاني امام خميني گفت: بر اساس برنامه هاي ديده شده در سال 90 تا پايان سال 90 بايد 1000 تخت آي سي يو راه اندازي مي شد كه با وجود تأخير در تخصيص بودجههاي لازم تا كنون 400 تخت راه اندازي شده و تا پايان سال 400 تخت ديگر به بهرهبرداري ميرسد.
وي افزود: تعداد تختهاي ويژه بر اساس تعداد بيماران تعريف مي شود و هرچه تعداد بيماران كمتر باشد نياز به تختهاي ويژه نيز كاهش مييابد و با راهاندازي اين تعداد تخت آي سي يو 90 درصد نياز كشور در اين حوزه مرتفع مي شود البته بايد با كاهش ميزان تصادفات اقدامات لازم براي كاهش نياز به تختهاي ويژه صورت گيرد.
دستجردي با بيان اينكه در حال حاضر 72 هزار تخت بيمارستاني در حال مطالعه و ساخت در كشور وجود دارد، گفت: حدود 35 هزار تخت در حال ساخت بوده و حدود 30 هزار تخت نيز در حال مطالعه است.
وزير بهداشت همچنين از اختصاص رديفهاي بودجه اي براي احداث ساختمان هاي جديد در بيمارستان هاي فرسوده تهران خبر داد و تصريح كرد:براي 8 بيمارستان بزرگ تهران كه بافت فرسوده (عمر بين 50 تا 70 سال) دارند رديفهاي بودجه اي براي احداث ساختمان هاي جديد در اين بيمارستان ها ديده شده است.
وي اضافه كرد: حدود 85 درصد بيمارستانهاي تهران فرسوده هستند و با اختصاص اين رديفهاي بودجهاي هر چه سريعتر اقدامات لازم براي نوسازي آنها آغاز خواهد شد.
دستجردي در ادامه با اشاره به بهرهبرداري از 40 دستگاه اتوبوس آمبولانس براي نقل و انتقال سريع بيماران گفت: 60 دستگاه اتوبوس آمبولانس ديگر نيز تا پايان سال به ناوگان اضافه ميشود.
وزير بهداشت از گسترش طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع در تمام شهرهاي كشور به طور رسمي در ايام دهه فجر خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 21 دانشگاه علوم پزشكي براي اجراي اين طرح اعلام آمادگي كرده اند.
وي اضافه كرد: با اجراي دستور العمل 02 طرح پزشك خانواده خدمات سطح يم اين طرح رايگان بوده حتي بيماران در اين سطح خدمات فرانشيز دارو را نيز نميپردازند.
دستجردي در پايان با اشاره به اينكه حدود 35 سال پيش اميد به زندگي در كشور 52 تا 54 سال بود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر اميد به زندگي در ايران حدود 20 سال نسبت به 30 سال گذشته افزايش يافته و حدود 72 سال است كه با اجراي طرح پزشك خانواده قطعا اين شاخص افزايش مييابد.
لینک کپی شد
گزارش خطا