کد خبر:۱۶۹۷۵۱
رئيس دانشگاه علوم پزشكي تهران خبر داد:
راهاندازي دوره مجازي طب سالمندي در دانشگاه علومپزشكي تهران
رئيس دانشگاه علومپزشكي تهران از راهاندازي دوره مجازي طب سالمندي در اين دانشگاه خبر داد و گفت: از مهر آينده اين دوره در دانشگاه علومپزشكي تهران راهاندازي ميشود.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر لاريجاني صبح امروز در سيزدهمين جشنواره ابنسينا در تالار ابنسيناي دانشكده پزشكي دانشگاه تهران گفت: با توجه به افزايش اميد به زندگي در كشور و ضرورت گسترش طب سالمندي، دانشگاه علوم پزشكي تهران در نظر دارد در مهر آينده دوره مجازي طب سالمندي را راهاندازي كند.
رئيس دانشگاه علومپزشكي تهران افزود: همچنين در هفته آينده دوره آموزش mpe بيمارستاني را براي تمام مديران بيمارستانها ايجاد ميكنيم.
وي گفت: دانشگاه علوم پزشكي تهران با 14 دانشكده، 26 بيمارستان، 95 مركز تحقيقاتي، بيش از 2100عضو هيئت علمي و حدود 20 هزار دانشجو سعي دارد فعاليتهاي خود را به سمت تحصيلات تكميلي پيش ببرد و هم اكنون نيز 50 درصد فعاليتهاي كشور در عرصه پزشكي محصول فعاليتهاي اين دانشگاه است.
لاريجاني گفت: در نظر داريم 2000 عضو هيئت علمي جديد به مجموعه دانشگاه اضافه كنيم؛ همچنين بايد 25 درصد رشتههاي PHD را به سمت مجازي پيش ببريم كه در حال حاضر سه رشته آموزش پزشكي به صورت مجازي ارائه ميشود.
رئيس دانشگاه علومپزشكي تهران گفت: ما بايد دانشكدههاي بينالملل خود را نيز فعال كنيم تا انتقال فرهنگمان به خارج فراتر از اين باشد.
به گفته وي دانشگاه علوم پزشكي دانشگاه تهران 54 درصد رتبههاي تخصصي و 60 درصد رتبههاي غيرتخصصي كشور را در دست دارد.
لاريجاني گفت: ما در سال 89 در ارزشيابي فعاليتهاي پژوهشي دانشگاهها امتياز 69 هزار را بدست آورديم كه دانشگاه شهيد بهشتي در رتبه دوم داراي امتياز 34 هزار بود؛ امسال نيز 70 درصد رتبههاي برتر كنكور، دانشگاه علوم پزشكي تهران را انتخاب كردند.
رئيس دانشگاه علومپزشكي تهران گفت: ما انتشار علمي را نيز جزو يكي از فعاليتهاي خود مي دانيم و اميدواريم بتوانيم بزرگترين كتابخانه كشور را در حوزه پزشكي داشته باشيم.
وي تصريح كرد: همچنين در نظر داريم با افزايش سهم پژوهشهاي دانشگاه، رتبه زير 300 را در توليد علم ISI بدست آوريم.
لینک کپی شد
گزارش خطا