کد خبر:۱۶۹۸۳۲
معاون آموزشي وزير بهداشت خبر داد:
پذيرش دانشجو در دورههاي تخصصي پزشك خانواده در دانشگاه علومپزشكي تهران
معاون آموزشي وزير بهداشت گفت: پذيرش دانشجو در دورههاي تخصصي پزشك خانواده به صورت آزمايشي و به مدت دو سال توسط دانشگاه علومپزشكي تهران صورت ميگيرد.
به گزارش خبرنگار علمي «خبرگزاري دانشجو»، دكتر محمدعلي محققي امروز در نشست اعضاي شوراي عالي نظام پزشكي با وزير بهداشت در ساختمان وزارت بهداشت گفت: در بخش آموزش، زيرساخت هاي آموزش و توانمندسازي نظام پزشك خانواده طراحي شده است.
وي افزود: پزشكان عمومي براي فعاليت در طرح پزشك خانواده ابتدا يك دوره دو ساله طي ميكنند و پس از آن بدون نياز به شركت در آزمون، مدرك «ام. پي. اچ» دريافت مي كنند كه اين دوره آموزشي تا كنون چندين نوبت برگزار شده است.
معاون آموزشي وزير بهداشت از طراحي آموزش تخصصي پزشك خانواده خبر داد و گفت: پذيرش دانشجو در اين رشته به صورت آزمايشي و به مدت دو سال توسط دانشگاه علوم پزشكي تهران صورت ميگيرد.
محققي تصريح كرد: افرادي كه داراي مدرك «ام. پي. اچ» پزشك خانواده بوده و پزشكان عمومي كه سابقه فعاليت در اين طرح را دارند، براي شركت در دوره تخصصي پزشك خانواده در اولويت قرار ميگيرند.
وي در پايان با تأكيد بر لزوم اجراي تعهدات خدمات قانوني توسط پزشكان خاطرنشان كرد: برخي از افراد بدون اجراي اين تعهدات در شهرهاي بزرگ، به تأسيس مطب اقدام كردند كه بايد سازمان نظام پزشكي با آنها برخورد لازم را انجام دهد.
لینک کپی شد
گزارش خطا