کد خبر:۱۹۶۲۳۷
همانديشي بررسي ابعاد سبك زندگي اسلامي ايراني - 7
فضائلي: در ترويج سبك زندگي اسلامي ايراني نبايد اجباری وجود داشته باشد
مدير مطالعات راهبردي شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: نبايد در موضوع سبك زندگي اسلامي كه دنبال ترويج آن هستيم، هيچگونه اجبار و نفي اختياري وجود داشته باشد و اين دشواري كار را چند برابر ميكند.
به گزارش خبرنگار دين و انديشه «خبرگزاري دانشجو»، احمد فضائلي در همانديشي بررسي سبك زندگي اسلامي- ايراني كه صبح امروز در دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد، به بررسي نقش هنر در سبك زندگي اسلامي- ايراني پرداخت.
وي تفاوت عمده سند سبك الگوي زندگي اسلامي- ايراني را با ساير سندهاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در نوع مخاطب دانست و گفت: مخاطب ساير سندهاي تحول بنيادي سازمان هاي رسمي هستند، ولي وقتي سبك زندگي مطرح ميشود، تمام جامعه و آحاد مردم را مورد خطاب خودش قرار ميدهد.
مدير مطالعات راهبردي شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: براي سازمانهاي رسمي ميتوان مطلبي را ديكته كرد و آنها هم موظف به انجام آن هستند، اما در موضوع سبك زندگي اسلامي كه دنبال ترويج آن هستيم در چگونگي نشر آن هيچگونه اجبار و نفي اختياري نبايد وجود داشته باشد و اين دشواري كار را چند برابر ميكند.
فضائلي به استفاده غرب از فيلم و كارتون براي القاي سبك زندگي خود اشاره كرد و گفت: دنياي غرب با استفاده از ظرفيت هنر در ظرف اختيار انسانها نفوذ كرده كه مجموعه فيلمهايي كه بيش از 50 سال براي ترويج فرهنگ غربي ارائه ميشوند و كم هم نيست از نمونه بارز آن است.
وي ادامه داد: همچنين كارتونهايي كه در سطح زندگي مردم پخش ميشود و اثر ميگذارد به عبارتي شيوه زندگي غربي را از بچگي به آنها تلقين ميكنند و آنها همين كار را با استفاده از اسباببازيها و فيلمهاي كمدي خودشان توسط مجموعههاي فرهنگي وسيع و غير رسمي انجام ميدهند.
مدير مطالعات راهبردي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: ما سبك زندگي اسلامي و ايراني را داريم و فقط بايد آن را با خلاقيت و ابتكار خودمان تبيين كنيم تا با روز منطبق شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.