به گزارش خبرنگار حوزه بینالملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از رویترز، گزارش ها حاکی است که تعداد بینندگان تلویزیونی مناظره سوم اوباما و رامنی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نسبت به دو مناظره قبلی به شدت کاهش یافت.
طبق اعلام مرکز سرشماری نیلسون در آمریکا، مناظره سوم اوباما و رامنی که دوشنبه شب گذشته برگزار شد، 59.2 میلیون بیننده تلویزیونی داشت که بینندگان آن نسبت به مناظره قبلی هشت میلیون نفر کاهش داشته است.
این درحالی است که مناظره آخر که دو هفته پیش از برگزاری انتخابات انجام شد، دارای حساسیت زیادی بوده و از یازده شبکه تلویزیونی پخش می شد.
مرکز نیلسون اعلام کرده است: همزمان با پخش مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، شبکه تلویزیونی فاکس در حال پخش مسابقات باشگاهی بیسبال آمریکا بوده که همین برنامه بیش از هشت میلیون بیننده داشته است و برخی شبکه های تلویزیونی نیز در حال پخش مسابقات فوتبال بوده اند و همزمان با پخش مناظره بیش از 10 میلیون نفر از شبکه ای.اس.بی.ان مسابقات فوتبال را تماشا کرده اند.
هیچ یک از مناظرات این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز نتوانسته اند تعداد بیننده های تلویزیونی خود را به میزان بیننده های مناظره جو بایدن و سارا پلین در انتخابات سال 2008 که 9/69 میلیون بیننده داشت، برسد.