به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» به نقل از رویترز، در حالی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا زمان باقی مانده است، هر دو کاندیدا همچنان به شکل فعالی به تبلیغات خود ادامه می دهند.
بر اساس یک پروژه صورت گرفته، امسال میلیاردها دلار خرج تبلیغ انتخابات ریاست جمهوری و نیز رقابت نامزدها برای ورود به کنگره آمریکا و انتخابات ایالتی شده و آگهی های رادیو تلویزیونی زیادی با لفاظی های نیمه دروغ- نیمه راست پخش شده که تبلیغ منفی علیه رقبا شکل قالب تقریبا همه آنها بوده است.
در این پروژه که همه آگهی های رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات فدرال و ایالتی را تجزیه و تحلیل می کند در بررسی های اخیر خود اعلام کرد از زمان آغاز چرخه انتخابات عمومی امسال بیش از نهصد و پانزده هزار آگهی انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون پخش شده است -- که در مقایسه با مبارزات انتخاباتی سال 2008 حدود 44.5 درصد افزایش داشته است.
این پروژه برآورد کرده است که هزینه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا از شش میلیارد دلار نیز فراتر خواهد رفت -- یعنی رقمی که بیش از تولید ناخالص ملی داخلی 40 کشور است.
یکی از کارشناسان این پروژه اعلام کرده است: «پیش بینی من این است که سال 2012 حدود هشت میلیارد دلار هزینه تبلیغات انتخابات فدرال ، یعنی مجموع انتخابات کنگره و ریاست جمهوری خواهد بود که در مقایسه با هزینه های 5.3 میلیارد دلاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 افزایش چشمگیری را نشان می دهد. البته اعلام دقیق این رقم کار دشواری است زیرا ما قبلا هرگز درگیر این نوع تبلیغات از نوع غرب وحشی نبوده ایم. بنابراین ، ما واقعا نمی دانیم رقم نهایی به چه رقمی ختم خواهد شد.»