به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، عصر ایران نوشت: با راه اندازی یک سامانه از سوی مرکز رسانههای دیجیتال نظارت بر محتوای پیامکها و پیگیری شکایت افراد جدیتر دنبال میشود.
حسن رضوانی معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفتوگو با باشگاه خبرنگارن گفت: در خصوص محتواهای پیامکها مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تنظیم مقررات وزارت ارشاد و مرکز رسانههای دیجیتال درحال آماده سازی یک پیوست فرهنگی هستند و چارچوبای پیوست آماده شده و پس از تکمیل به اپراتورها ابلاغ میشود و آنها موظف هستند که این مواد را رعایت کنند.
وی با اشاره به راه اندازی یک سامانه از سوی مرکز رسانههای دیجیتال، برای ارسال شکایت کاربران در خصوص پیامکهای انبوه و تبلیغاتی، اظهار داشت: این مرکز فقط باید در خصوص تعیین محتوای پیامکهای تبلیغاتی وارد شود ونظارت بر شکایتهای مرتبط با این پیامکها به عهده سازمان تنظیم مقررات است.
این مرکز فقط باید در خصوص تعیین محتوای پیامکهای تبلیغاتی وارد شود ونظارت بر شکایتهای مرتبط با این پیامکها به عهده سازمان تنظیم مقررات است
رضوانی گفت: چنانچه در بحث محتوا شکایتی بود کاربران میتوانند شکایت خود را به این مرکز اعلام کنند، دراین زمینه رگولاتوری با این مرکز هماهنگ است ولی در غیر اینصورت رسیدگی به شکایتهای عمومی در حیطه وظایف مرکز رسانه های دیجیتال نیست.