به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از فناوری مفاهیم را از نظر تجربی سریعتر انتقال می دهد، گفت: ورود تبلت به مدارس از سمت پایه و ابتدایی خواهد بود.
یوسف نوری اشاره به موضوع ورود تبلت به مدارس، اظهار کرد: طرح پایلوت استفاده از تبلت دانش آموزی در سال تحصیلی جاری انجام میشود. حال ممکن است که این موضوع در زمانهای اوقات فراغت دانشآموزان باشد تا بتوانند با استفاده از تبلت تکالیف خود را انجام دهند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا سن یا مقطع خاصی برای استفاده از تبلت دانش آموزی در نظر گرفته شده است یا خیر؟ گفت: به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به پارادایمی که آموزش وپرورش دارد از مقاطع پایه و ابتدایی میآید و این تفاوت ندارد و فقط یک سری از افراد که مهارت استفاده از اینها باید آموزش داده شود و مقداری به معلم و دانش آموز آموزش داده شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش وپرورش در پاسخ به این پرسش که موضوع فناوریها در کتاب ششم دبستان با عنوان "کار و فناوری" وجود دارد اما اگر قرار باشد از پایه این کار آغاز شود آیا برنامهای برای دانشآموزان دبستانی وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: نظر ما این است که دانش آموزان به محض اینکه این وسیله (تبلت) در اختیار شان قرار گیرد، از نظر تجربی سریعتر به آن میرسند.
نوری افزود: در حال حاضر آموزشها به سمت پایه میآید و به نظر من خوب است و اعتقاد داریم که در آینده هر معلمی که میخواهد در آموزش و پرورش استخدام شود حتما باید مهارتهای اولیه و کلیدی را بدانند.
وی تصریح کرد: مهارت های اولیه همان (ICDL) است و مهارتهای کلیدی به معنای تولید محتوا است. حالا طرح درس الکترونیکی را ما باید آموزش دهیم. آشنایی با ابزارهای تولید محتوا و روشها و استانداردهای تولید محتوا نیز از جمله آنها است.
نوری با بیان اینکه هر دانشآموزی که وارد مدرسه می شود الزاما آشنایی با فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد اظهار داشت: به عنوان مثال برای اینکه اگر بخواهید در مقطع دکتری تحصیل کنید باید حداقلهای زبان انگلیسی را بدانید و این موضوع را به دانشگاه فرهنگیان و اداره کل امور اداری آموزش وپرورش پیشنهاد خواهیم داد که یکی از معیارهای سنجش معلمان موضوع آشنایی با فناوری اطلاعات باشد.
رئیس مرکز آمار وفناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش به کار گیری فناوری را همه جانبه آغاز کرده است. این طرح از جمله طرحهایی بود که تشکیلات نیروی انسانی را به همراه داشت. مانند معاون فناوری مدارس و هم بخشنامه آن به امضای وزیر آموزش وپرورش بود.
منبع: پانا