به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارزیابی سالانه اپراتورهای ارتباطی با هدف توسعه کمی و کیفی خدمات آنان خبر داد و رتبه اپراتورهای تلفن همراه، ثابت، اینترنت و ارائه کنندگان خدمات فناوری اطلاعات را براساس شاخص های مدنظر اعلام کرد.
محمد علی فرقانی در تشریح فرایند ارزیابی اپراتورهای فعال در حوزه ICT گفت: به منظور حمایت از کاربران و اپراتورها و توسعه کیفی و کمی خدمات از طریق ایجاد فضای رقابتی سالم، ارزیابی و رتبهبندی اپراتورها به صورت سالانه از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی انجام میشود.
وی با بیان اینکه در این ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه با هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرایندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت با شاخصهای مختلف سنجیده میشوند، افزود: براساس این شاخصها در سال جاری، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رتبه اول و شرکت ارتباطات سیار ایران رتبه دوم را در ارزیابی اپراتورهای شبکه سیار کسب کردند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: در حوزه اپراتورهای شبکه تلفن ثابت نیز رتبه اول به شرکت مخابرات استان قم و رتبه دوم به شرکت مخابرات استان خراسان رضوی اختصاص یافت. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شاخصهای ارزیابی اپراتورهای سرویس های فناوری اطلاعات نیز گفت: اپراتورهای PAP - اینترنت پرسرعت - و SAP - خدمات ماهواره ای - که رتبههای آنان در سومین جشنواره فاوا اعلام شد در چهار محور رضایتمندی کاربران و مشتریان با لحاظ کردن کیفیت سرویس، قانونمداری و توسعه فرهنگ و ادبیات رگولاتوری، انجام تعهدات توسعه و اجرا و عملکرد شبکه مورد ارزیابی قرار میگیرند که بیشترین شاخصها در این حوزه به رضایتمندی مشتریان اختصاص دارد. به گفته فرقانی از میان دارندگان پروانه SAP، شرکت ارتباطات ماهوارهای سامان، شرکت پارس ارتباطات و شرکت آرین ماهواره رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: رتبه های اول تا سوم ارزیابی اپراتورهای سرویس های فناوری اطلاعات در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت مربوط به شرکتهای آریا رسانه تدبیر (شاتل)، پارسان لین ارتباطات - پارس آنلاین - و شرکت انتقال دادههای آسیاتک است.
به نقل از: مهر