علیرضا حدادی مسئول سیاسی بسیج دانشگاه امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» با بیان اینکه باید معنای اصلی اعتدال را در قرآن و نهجالبلاغه جستوجو کرد گفت: اگر بخواهیم به دنبال عدالت باشیم اینکه نه حق را زیر پا بگذاریم و نه به سمت باطل برویم این معنای اعتدال است همچنین اینکه باید به حق در جایگاه خود عمل کنیم.
وی در ادامه با بیان اینکه روحانی در باره معنای اعتدال توضیحی نداده است خاطرنشان کرد: به نظر می رسد اعتدال به ابزاری تبدیل شده است که از این ابزار در سالهای گذشته نیز استفاده میشد و کاندیداها برای اینکه خود را به حزب خاصی نچسبانند از این کلمه استفاده میکردند به نظر شبیه یک شیوه است تا اینکه بخواهد پشتوانهای داشته باشد و بیشتر برای اینکه جذب مخاطب از سوی گروههای سیاسی صورت گیرد و اشکالات حزبهای دیگر به آنان وارد نباشد این سخنان مطرح میشود همانگونه که در گذشته از سایر کاندیداها مطرح میشد اما به نظر اعتدال به معنای میانهروی و عدم افراط و تفریط در امور چیزی است که همه می پسندند پس باید بدانیم رایی که مردم دادهاند به شعار اعتدال بود تا اینکه به شخص آقای روحانی باشد.
حدادی با اشاره به اینکه اشکالی که به آقای روحانی وارد است تعریف نکردن موضوع اعتدال است ابراز داشت: اگر بخواهندگفتمان امام و انقلاب را افراط بدانند قطعا رویه غلطی است قطعا باید تعریف ما از اعتدال گفتمان امام وانقلاب باشد که پشتوانه آن قرآن و نهجالبلاغه به عنوان آییننامه انقلاب اسلامی است وقتی جملات حضرت علی (ع) را در نهجالبلاغ می بینیم چنین اعتدالی معنا پیدا نمیکند چرا که تندترین سخنان و مواضع را در سختترین شرایط مطرح میکردند اما از سخنان ایشان افراط برداشت نمیشده است.
وی با اشاره به موضوع مصلحت به عنوان موضوع مهم و ریشهای که قطعا مصلحت جایگاه خاص دارد گفت: اینکه کجا باید به مصلحت عمل کرد و کجا نباید بسیار مهم است اما وقتی حق مردم و حق مهمتری وجود داشته باشد مصلحت جایگاه ندارد زیرا این موضوع معمولا باب توجیه را باز میکند تا به این بهانه گفتمان امام و رهبری را کنار بگذارند چرا که مثلا مصلحت جامعه ایجاب میکند؛ دلایلی که بعضا در مناظرات مطرح میشد و نمیتوان حق را به بهانه اعتدال پایمال کرد زیرا چنین چیزی در قرآن و نهجالبلاغه وجود ندارد.
مسئول سیاسی بسیج دانشگاه امیرکبیر در پاسخ به این سوال که آیا روحانی میخواهد خط امام و رهبری ادامه داشته باشد ابراز داشت: ما تحلیلهای متفاوتی میشنویم گفتمانی که او قبل از انتخابات مطرح کرد گفتمان خاصی نبود یکسری جملات معترضه راجعبه اشکالات موجود در نظام همراه با غلو کردن وسیاهنمایی گفته شد که به نظر نمیرسید پیرو گفتمان امام و رهبری باشد و شاید اینگونه تعبیر شود که گفتمان امام و رهبری اولویت اول او نخواهد بود اما کدهایی ازجاهای مختلف داده میشود که او نماینده رهبری است و این مسائل انسان را امیدوار میکند.
حدادی در ادامه خاطرنشان کرد: در مواجهه با دشمن بازی برد بردی وجود ندارد اگر شما کوتاه بیایید دشمنان جلو میآیند و هر حقی را برای خود قائل هستند دشمنان داخلی وخارجی وقتی ببینند از بحث ولایت فقیه کوتاه آمدهایدحقوق شما را پایمال خواهند کرد البته از سال 84 به بعد سخنان احمدینژاد جایگاه ولایت فقیه را در اذهان مردم تثبیت کرد و حماسه نه دی نگاه به ولایت فقیه را به سمت نگاهی درست و جایگاه اصلیاش هدایت کرد؛ احمدینژاد این گفتمان را مطرح نمود و پای آن ایستاد که اگر بخواهیم کوتاه بیایم مورد حمله دشمنان خارجی و داخلی قرار میگیرم و حتی با کوتاه آمدن حقوق اولیه خود را نیز از دست میدهیم.