کد خبر:۲۵۱۰۹۱
گارتنر اعلام کرد:

فروش رایانه‌ها برای اولین بار به پایین‌ترین نقطه خود رسید

بر اساس اعلام شرکت پژوهش گارتنر فروش رایانه‌های شخصی در 3 ماهه دوم 2013 برای نخستین بار در تاریخ صنعت رایانه به پایین‌ترین نقطه خود رسید.

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، براساس اعلام شرکت پژوهش و مشاوره گارتنر فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم سال 2013 برای نخستین بار در تاریخ صنعت رایانه به پایین‌ترین نقطه خود رسید.

 

صنعت آشفته رایانه‌های شخصی برای پنجمین سال متوالی رکود دیگری را در سه ماهه دوم امسال تجربه کرد. این طولانی‌ترین دوره رکود در صنعت رایانه‌های شخصی بوده که تاکنون مشاهده شده است.

 

براساس اعلام شرکت پژوهش و مشاوره در زمینه فناوری اطلاعات گارتنر، فروش ابتدایی رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم سال 2013 که به تازگی به پایان رسید در سطح جهان در مقایسه با سال قبل شاهد کاهش 10.9 درصدی بوده است.

 

گفته می‌شود که این طولانی‌ترین دوره رکود فروش رایانه‌های شخصی در تاریخ این بازار است. علاوه بر این این رکود کاملا جهانی بوده است و در برخی از مناطق این صنعت بیش از سایرین متحمل صدمه شده است.

 

براساس اعلام گارتنر، این سقوط در بازار آسیا/ اقیانوسیه ادامه دارد و نشان دهنده پنج رکود سه ماهه پی در پی است، این درحالی است که بازار رایانه‌های شخصی اروپا، خاورمیانه و آفریقا شاهد رکود دو سه ماهه متوالی بوده است.

 

در بازار آمریکا فروش این رایانه‌ها در سه ماهه دوم سال 2013 در جمع به 15 میلیون دستگاه رسید که این رقم نسبت به سه ماهه دوم سال 2012 کاهش 1.4 درصدی داشته است. سقوط در این بازار کمتر از رکود هفت سه ماهه پیشین بود. با توجه طول دوره این رکود انتظار می‌رود که علت آن برای همه شناخته شده باشد.

 

ایزابل دوراند تحلیلگر ارشد گارتنر اظهار داشت که رکود شدید در سه ماهه دوم سال 2013 در نتیجه تغییر الگوهای کارکرد از نت بوک‌ها به تبلت‌ها هستند و تا حدی این امر از آنجا نشأت گرفته است که بازار رایانه‌های شخصی در معرض تنزل نوآوری قرار گرفته است. در حال حاضر نت بوک‌های لمسی کمتر از 10 درصد مجموع نت بوک‌ها را در سه ماهه گذشته تشکیل داده‌اند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار