به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، محمدعلی فرقانی، با بیان اینکه ارزیابی سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات به صورت ماهانه انجام می شود، گفت: این ارزیابی به منظور نظارت بهینه بر سرویسدهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویسدهی و پاسخگویی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات انجام میشود.
دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: این ارزیابی به منظور نظارت بهینه بر سرویسدهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویسدهی و پاسخگوئی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات انجام میشود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره شاخصهای ارزیابی اپراتورها افزود: کیفیت سرویس، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات، کیفیت پوششدهی، انجام تعهدات توسعه و اجرا، عملکرد شبکه و رضایتمندی مشتریان از جمله شاخص هایی است که اپراتورهای تلفن همراه و سرویسهای فناوری اطلاعات براساس آن ارزیابی میشوند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اجرا و نتایج این ارزیابیها نیز تصریح کرد: ارزیابیها به صورت ماهانه انجام شده و نتایج آن در پایان هرماه از سوی رگولاتوری اعلام میشود؛ براین اساس نتایج اولین ارزیابی در پایان مهرماه اعلام و تا آن زمان اپراتورها فرصت دارند کیفیت سرویسهای خود را ارتقاءدهند.