به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، کارگردان سینما با بیان اینکه برای جذب مخاطبان گیم بهوِیژه کودکان و نوجوانان باید «اتاق فکر» مرکب از نویسندگان، طراحان، مربیان مهد، روانشناسان و هر که در این زمینه می تواند ایده ساز باشد تشکیل شود، گفت: با تحقق رویکرد یادشده و بر اساس خرد جمعی متخصصان می توان برای تولید گیم با رنگ و بوی ملی اقدام کرد.
«نادره ترکمانی» افزود: بازی های بومی باید بر اساس شاخص های فرهنگی تولید و این آثار از هیجان کافی برای کودکان برخوردار باشد. کارگردان فیلم «گرداله» تاکید کرد که باید به دنبال یک رویکرد جدید در عرصه بازی رایانه ا ی بومی بود و استفاده از فیلم و سریال ایرانی نقطه عطف این اندیشه است.
به عقیده ترکمانی، برای تولید بازی های رایانه ای بومی بر اساس آثار سینمایی باید فیلمی انتخاب شود که در زمان پخش موفق به جذب بیشترین مخاطب شده باشد. هنرمندان و سینماگران در این جهت می بایست نقش آفرینی کنند.
این کارگردان سینما با یادآوری اینکه بازی های نوستالژیک می تواند تبدیل به بازی رایانه ای شود گفت: ما در فرهنگ و سنن خود بازی هایی را داریم که نسل به نسل به آیندگان انتقال یافته و هیجان و ذوق هر قشر را برمی انگیزد که این بازی ها می تواند به گیم تبدیل شود.
کارگردان عرصه سینمای کودک ادامه داد: بازی های رایانه ای بومی باید از کیفیت و جذابیت های بصری بیشتری برای استفاده کاربران داخلی برخوردار باشد و در عین حال نباید در تولید این نوع بازی ها کپی برداری کرد. ترکمانی افزود: دست اندرکاران و مسوولان فرهنگی باید به بازی سازان داخلی و اندیشه های آنان بیشتر اعتماد کنند.