کد خبر:۲۶۳۵۹۴
پس از ۶ دوره برگزاری پیاپی صورت گرفت؛

لغو برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به دلیل مشکلات مالی

پس از برگزاری شش دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، امسال هفتمین دوره این نمایشگاه به دلیل مشکلات مالی برگزار نمی‌شود.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، امسال هفتمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که یکی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری اطلاعات و دیجیتال کشور و خاورمیانه است، به دلیل مشکلات مالی برگزار نمی‌شود.

پس از برگزاری شش دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، امسال هفتمین دوره این نمایشگاه به دلیل مشکلات مالی برگزار نمی‌شود؛ این در حالی است که حتی طی ماه‌های گذشته مراحل ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان و جانمایی غرفه‌های نیز انجام شده بود.

نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال شش سال است که هر سال در مهر ماه برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین رویدادهای فناوری اطلاعات و دیجیتال کشور است که از نظر تعداد بازدیدکنندگان، یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خاورمیانه محسوب می‌شود.

بنابر آمار رسمی اعلام شده، سال گذشته بیش از دو میلیون و 700 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که این آمار نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را در صدر پر بازدیدترین نمایشگاه‌ها قرار می‌دهد؛ پیش بینی شده بود که امسال 10 درصد به تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه افزوده شود.

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال متولی برگزاری این نمایشگاه است. این مرکز در اطلاعیه‌ا‌ی در خصوص علت لغو برگزاری نمایشگاه توضیح داده که «به دلیل عدم تأمین کامل منابع مالی مورد نیاز» برگزاری نمایشگاه به ماه‌های آتی موکول شده است.

وعده برگزاری نمایشگاه در ماه‌های آتی در حالی عنوان شده که شنیده‌های حاکی از این است که تاکنون قرار جدی برای تامین مالی این نمایشگاه گذاشته نشده است. همچنین گفته شده که اگر تامین مالی انجام شود، شاید نمایشگاه در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اعلام کرده است: «تجهیز مالی مناسب برای برگزاری شایسته و مطلوب هفتمین جشنواره و نمایشگاه بین­المللی رسانه­های دیجیتال ضروری است. رایزنی­های مختلفی برای جذب حامیان مالی و بنگاه­های اقتصادی به منظور بهره­گیری از ظرفیت­های حمایتی آنها از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی انجام شده است. 

در این مدت نیز مراحل مقدماتی برگزاری نمایشگاه از قبیل تهیه، تولید و تدوین محتواهای فرهنگ­سازی حوزه رسانه­های دیجیتال، ثبت­نام از متقاضیان، جانمایی بخش­های نمایشگاهی، هماهنگی مکان برگزاری نمایشگاه (مصلی امام خمینی(ره) تهران)، تهیه سازه­های نمایشگاهی و ... نیز انجام شده است. اما علیرغم تمام این اقدامات به دلیل عدم تأمین کامل منابع مالی مورد نیاز و پس از مشورت با سطوح عالی مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری هفتمین جشنواره و نمایشگاه بین­المللی رسانه­های دیجیتال به ماه­های آتی موکول شد.


امید است با بهره­گیری از توانمندی­ها و پتانسیل­های فعالان و تولیدکنندگان عرصه رسانه­های دیجیتال و یاری دیگر بخش­ها و سازمان­های ذی­ربط شاهد برگزاری باشکوه نمایشگاه هفتم در آینده نزدیک باشیم.»
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار