حسن رضوانی در گفتوگو با خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در تاریخ 24/7/91 نرخ آهنگ پیشواز 300 تومان اعلام شده بود، گفت: دو اپراتور کشور (همراه اول و ایرانسل) از این مصوبه تخلف و با مبلغ 500 تومان این خدمت را ارائه کردهاند.
وی ادامه داد: اپراتور اول (همراه اول) به مدت هشت ماه و اپراتور دوم (ایرانسل) به مدت چهار ماه در اجرای این مصوبه تاخیر داشتند و به ازای آهنگ پیشواز ارائه شده به مشترکان مبلغ 500 تومان از آنان کسر کردهاند که به همین دلیل مقرر شد تا هر دو پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شود.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری افزود: با اطلاع اپراتور ها از این تصمیم، ایرانسل با ارائه دلایل و مستنداتی وعده داد تا مبلغ اضافه دریافتی را به صورت شارژ به مشترکان بازگرداند که همین امر باعث شد تا ارجاع این پرونده به سازمان تعزیرات منتفی شود، اما همراه اول هنوز تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است.
رضوانی مبلغ اضافه دریافت از مشترکان همراه اول را هشت میلیارد تومان و ایرانسل را شش میلیارد تومان اعلام و تاکید کرد: این مبلغ حتماً باید به مشترکان بازگردانده شود.
لازم به ذکر است، در پی این اقدامات، وحید صدوقی با بیان اینکه مابهالتفاوت 200 تومانی نرخهای آوای انتظار به مشترکان بازگردانده میشود، گفت: بازگرداندن این هزینه به معنای بازپرداخت نقدی نیست، بلکه بعد از بررسی فعال سازی این سرویس بر روی خطوط مشترکان، میزان اضافه دریافتی مشخص، و در قالب آوای انتظار رایگان به آنها بازگردانده میشود.