به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، شهر به عنوان یک موجود زنده حق حیات دارد، اما این موضوع در بسیاری از مواقع از سوی ساکنان شهر به عنوان بخشهایی که این زندگی را تداوم میبخشند، خواسته یا ناخواسته نادیده گرفته میشود.
چهره شهر به عنوان موضوعی که در اولین مواجهه شهروندان با شهر به چشم میآید موضوعی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت به همین دلیل است که در برنامههای پیش بینی شده از سوی مدیریت شهری بخش قابل توجهی به موضوع نگهداری و بهبود این بخش اختصاص دارد. موضوع تبلیغات در شهر به عنوان مسئلهای که با چهره شهر گره خورده هم میتواند سازنده باشد و هم مخرب.
پدیدهای که در سالهای اخیر با خلأهایی مواجه بوده و همین کمبودها به شهروندان اجازه داده تا چهره شهر را مخدوش کنند. پدیده برچسبهای تبلیغاتی موضوعی نیست که به تازگی مانند وصله ناجور به دیوارهای شهر هجوم آورده باشد. با وجود تلاش مسئولان شهری برای پاکسازی متناوب شهر از این معضل، سر و صورت شهر همچنان مملو از برچسبهایی است که حقوق شهروندی را نقض و هزینههای بیتالمال برای پاکسازی آنها صرف میشود. کارشناسان شهری ضعفهای قانونی و خلأهای حقوقی موجود در برخورد با متخلفان را عامل اصلی تداوم قصه برچسبهای تبلیغاتی میدانند؛ گرهای که با یک قانون باز میشود.
منبع: روزنامه جوان