کد خبر:۲۶۸۶۹۱
بعد از وقفه‌ای نه چندان طولانی؛

واردات خودروهای لوکس بازهم آزاد شد!

واردات خودروهای لوکس و فوق لوکس در حالی با دستور وزیر صنعت آزاد شده است که در دولت قبل به دلیل جلوگیری خروج ارز از کشور متوقف شده بود.

بهخ گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، با واردات این خودرو‌ها باید منتظر مانور هرچه بیشتر این خودرو‌ها بخصوص پورشه و خودروهایی نظیر بنز، بی‌ام و، «کاین»، «پانامرا» و «کراراس» در خیابانهای ایران بود.


درهمین حال مانورخودروهای مازراتی نیز شانه به شانه پورشه در خیابانهای ایران بیشتر خواهد شد. آزادسازی واردات خودروهای بالای 2500 سی سی در حالی است که قرار است خودروسازان تراز اول دنیا در ایران حضور یابند که دراین صورت عرصه رقابت در بازار خودروی ایران بیش از گذشته داغ‌تر می‌شود و خودروسازان درجه دوم خارجی شانسی برای ماندن در ایران نخواهند داشت. البته واردات خودروهای لوکس همچنان برای صاحبان آن گران تمام خواهد شد؛ زیرا تعرفه واردات آن‌ها حداقل دوبرابر شده است.
 

دراین راستا وزیر صنعت، معدن و تجارت از آزاد شدن واردات خودروهای بالای 2500 سی سی با تعرفه 140 درصدی خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده تکلیف قیمت‌گذاری خودرو روشن می‌شود. به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده افزود: تاکنون خودروهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی به دلیل قرار گرفتن در اولویت 9 کالایی وارد کشور می‌شدند که براساس آمار‌ها در پنج ماهه ابتدای امسال 17 هزار دستگاه خودرو با این حجم موتور وارد کشور شده است.


نعمت‌زاده افزود: بر اساس تصمیم دولت، واردات کالاهای اولویت 10 با شروطی آزاد شده است که بر این اساس، واردات خودروهای بالای 2500 سی سی نیز که در این گروه قرار می‌گرفتند، آزاد است که البته شروطی دارد.


وی تصریح کرد: تعرفه واردات این خودرو‌ها دو برابر شده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره که آیا تعرفه واردات خودرو 90 درصد محاسبه می‌شود؟ خاطرنشان کرد: تعرفه واردات خودرو با حجم موتور حدود 3 هزار سی سی 70 درصد است که بر این اساس واردات خودروهای بالای 2500 سی سی با تعرفه 140 درصد امکان‌پذیر است.


این گزارش می‌افزاید: مسؤولان دولت گذشته با تأکید بر اینکه خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، در زمره خودروهای لوکس یا خودروهایی با میزان ارزبری بالا تشخیص داده شده است و همچنین به خاطر اینکه امکان استفاده بهینه از ذخایر ارزی نیز در سیاستهای تجاری لحاظ شده باشد، واردات این خودرو‌ها را ممنوع کرده بودند.


با این حال خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، هم به لحاظ مصرف سوخت از مصرف سوخت بیشتر و هم به لحاظ ارزبری از میزان ارزبری بیشتری برخوردار هستند.

 

منبع: قدس آنلاین

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار