به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، اینروزها سامسونگ درگیر شکایت و عذرخواهی از کاربران چینی است. داستان از این قرار است که چندی قبل کمپانی سامسونگ در برنامهی تلویزیون چین، گزارش عدم کارکرد مناسب برخی گوشیهای سامسونگ در چین را درست اعلام کرد و مجبور به عذرخواهی از کاربران چینی شد.
چندی پیش تلویزیون چین در گزارشی اعلام کرده بود که برخی گوشیهای سامسونگ در تراشههای حافظه خود مشکل دارند و ایرادات اساسی را به خدمات پشتیبانی این شرکت وارد کرده بود.
سامسونگ در این برنامه اعلام کرد با توجه به اینکه این کمپانی 14 درصد درآمد خود را از چین به دست میآورد، حاظر است تا برخی از این گوشیها را به طور رایگان تعمیر کند.
این ایرادات تنها به چین ختم نمیشود و دولت تایوان نیز کمپانی سامسونگ را به دلیل بروز برخی ایرادات جریمه کرده است. در یکی از اقدامات، تایوان، کمپانی سامسونگ را به پرداخت 340 هزار دلار غرامت متهم کرده بود.
همچنین اوایل سال 2013، سامسونگ توسط مقامات تایوانی به خاطر آگهی تبلیغاتی درباره دوربین روی گوشی دو سیمکارته Galaxy Y که مصرفکنندگان را گمراه میکرد، جریمه شد.
سامسونگ در متن عذرخواهی خود اعلام کرد که به دلیل مسایل ناشی از «ضعف مدیریت»، از مصرفکنندگان چینی «صادقانه عذرخواهی» میکند و از نگاه موشکافانه رسانهها استقبال خواهد کرد.
براساس گزارش تلویزیون دولتی چین، Galaxy S3 و Note 2 جز گوشیهایی بودهاند که برخی ایرادات در آنها وجود داشته است.