مغلطه‌ای درباره تعظیم شعائر حسینی در شبکه‌های اجتماعی
در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی گاه تعظیم شعائری مانند صرف کردن هزینه برای ساخت گنبد و بارگاه برای ائمه با این استدلال بی پایه که به جای حج رفتن یا کمک به هیأت پول خود را صرف کمک به ایتام و فقرا کنید، مورد تمسخر قرار می گیرد.
تعداد نظرات: ۸
شيخ مرتضي
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
چه عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شيخ مرتضي
-
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
مثل هميشه موضوعي کاربردي انتخاب شده؛ اما واقعيت آن است که هجمه هاي شديدي بر عليه دين در فيس بوک جريان داره که گويي مسئولان فرهنگي چشم و گوش خود را بر اين حملات بسته اند.
يادداشت از اين جهت که توانسته است با محور جديدي با موضوع صله به امام در روايات و قرآن به اين شبهه پرداخته است قابل تقدير است.
و من الله توفيق
قياسي
-
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۲
صله به امام از موضوعات بسيار جديدي بود که تا به حال نشنيده بودم.
بعضي سايت ها گزارش هاي تفصيلي درباره نذري روز عاشورا منتشر کرده اند که سبب مورد تمسخر قرار گرفتن برخي شده است.اين گونه يادداشت ها با توجه به فضاي روز جامعه که برخي شبهات را مورد هدف قرار ميدهد بسيار مناسب است اما کافي نيست.
حامد
-
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
احسنت.
ما انسان ها پولمون رو خرج خيلي چيزها مي کنيم. خرج شکم، خرج لباس، خرج ماشين، خرج منزل، خرج فرزندان، حتي بسياري خرج پز دادن به اين و آن مي کنند. بسياري خرج خوش گذراني هاي پر هزينه مي کنند و ادعا مي کنند که مي بايست انسان بايد "شاد" باشد. بخش ناچيزي رو هم برخي خرج ايتام و نيازمندان مي کنند و از آن کمتر را خرج بزرگ داشت شعائر اهل بيت. حال از ميان اين همه خرج چرا بايد سهم شعائر را کم کرد و به ايتام و نيازمندان افزود؟ آيا اين چيزي جز غرض ورزيست؟ خدا لعنت کند باعث و باني اين مغلطه ها را.
حسين
-
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
امسال تو فضاي مجازي توهين هاي بسياري به مقدسات و عزاداري ها شد که باعث تمسخر و به استهزا گرفته شدن سمبل هاي ديني شد,تو رو خدا با جواب دادن اين شبحات از پخش و اشاعه اين شبهات جلوگيري کنيد
حيدري
-
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۰
من با نظر حامد خيلي موافقم
نويسنده محترم مقاله بسيار کاربردي و کاملي نوشته اند و نتيجه گيري خوبي هم انجام داده اند، اما فکر ميکنم در انتهاي مقاله بايد بيشتر اين موضوع توضيح داده ميشد که:
در دين شيعه يکي از موضوعات بسيار بسيار مهم که هميشه شيعيان در اون زمينه مورد بازخواست هستن، رسيدگي به فقرا و ضعفا هستش. ولي نبايد اين موضوع رو جايگزين صله به امام که اون هم موضوع بسيار مورد تاکيدي هستش کرد. يعني اين دو موضوع با هم موازي هشتند و منافاتي ندارند. نبايد از يکي کاست و به ديگري افزود. بلکه بايد براي هر دو مايه گذاشت. موضوع مهم اينه.
با تشکر مجدد
حيان
-
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
به نظر من موضوع صله به امام از کمک به فقرا مهم تر چون اگر صله به امام به عنوان يک اصل اعتقادي و ارزشي پذيرفته بشه به سبب اون نيز کمک به فقرا در جامعه نيز معنا پيدا ميکند چون که صد آمد نود هم پيش ماست
حيدري
-
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
فکر ميکنم شما متوجه نظر بنده نشديد. تاکيد من روي توازي اين دو تا بحث نيست‎، بلکه روي باطل بودن مغالطه مخالفين صله به امام هستش‎.
ميخوام بگم نبايد به هيئات و مراسم و ... (کلا صله به امام) کمک نکرد و به جاش به فقرا کمک کرد.‎ بلکه هر کدوم سر جاي خودش‎. البته مسلما صله به امام که جنبه اعتقادي داره مهمتره و اصل تره‎ و حتي پايه و توفيق و برکت ساير اعمال مثل کمک به فقرا ميشه.
ارسال نظرات
captcha