منذر لطایف، مسئول بررسی سازمان جهانی بهداشت جهانی (WHO ) در گفت و گو با خبرنگار علمی«خبرگزاری دانشجو»، گفت: بهداشت را از سه دیدگاه در بیمارستان بقیه الله (عج) بررسی کردیم که اولین دیدگاه از نظر دسترس بودن مستندات و اطلاعات کافی درباره خط مشی ها و روش های اجرایی در بیمارستان بود.
وی افزود: دیدگاه دوم مربوط به مصاحبه با مدیران، مدیران بیمارستان، پرسنل درمانی- پشتیبانی و همچنین افرادی بودند که با بیماران در ارتباط بودند و مصاحبه با بیماران و خانواده های بیماران از نظر (WHO) اهمیت زیادی دارد و در بررسی ها حائز اهمیت است.
لطایف در مورد دیدگاه سوم گفت: از طریق مشاهدات و بازدیدهای گروهی بررسی کردیم که چه اقداماتی در بیمارستان بقیه الله(عج) صورت گرفته است و کیفیت خدمات را مورد بررسی قرار دادیم که خدمات ارائه شده در بیمارستان بقیه الله(عج) استاندارد بود.
مسئول (WHO) در خصوص کیفیت خدمتگزاری به بیماران گفت: پرسنل این بیمارستان و متخصصان خدمات ویژه و عالی به بیماران ارائه می دهند و ما دو روز کامل به ارزیابی کیفیت خدمات پرداختیم و مشخص شد که پرسنل این بیمارستان دو سال در این زمینه کار کرده اند.
لطایف افزود: این بیمارستان در زمینه کیفیت ایمنی بیمار فعالانه عمل می کند و سطح بالایی از کیفیت خدمات را به بیماران ارائه می دهد.
وی افزود: 60 درصد اتفاقات غیرمترقبه که در بیمارستان ها اتفاق می افتد با کارها و اقداماتی که انجام می شود قابل پیشگیری است در (WHO) برنامه ای ترتیب دادیم که بیمارستان های را به عنوان بیمارستان های دوستدار بیمار مطرح می کنند که در این برنامه ایمنی بیمار، کیفیت خدمات و آموزش های که به پرسنل داده می شود اهمیت بالایی دارد.
وی در خصوص جایگاه ایران در بررسی های منطقه ای گفت: در زمینه ایمنی بیماران وضعیت خوبی دارند و عمل های که صورت می گیرد با کمترین آلودگی انجام می شود.
لطایف، بیمارستان بقیه الله(عج) را با بیمارستان های دیگری که در جهان وجود دارد مقایسه کرد و گفت: مقایسه این بیمارستان با بیمارستان های دیگر امکان پذیر نیست چون ایمنی و کیفیت این بیمارستان بسیار بالا است و این بیمارستان نقطه خوبی برای شروع دارد و باید بیشتر تلاش کنند که نتایج بهتری کسب کنند.