به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»؛ پاشنه های خوابیده و چاقوهایی که راحت نفس بریدن را یاد می گرفتند دیر زمانی است که از حافظه تاریخی سینمای ایران پاک شده. کمتر کسی دیگر صحنه های زننده ای که در برخی از فیلم ها به نمایش گذاشته می شد و حرف از خانه های ... می شد را به یاد می آورد.
چرا؟
جواب این "چرا " ی بزرگ تاریخی را می توان به ضد فرهنگی بودن این نوع از فیلم ها و لومپنیسم آنها نسبت داد. بازیگرانی که تنها در سایه تیزی کشی و الفاظ کوچه بازاری پرده دار سینمای ایران شوند تا به گفته یکی از بازیگران پیشکسوت سینمای ایران در آن تاریخ سینما از بازیگر تهی شود و اراذل و اوباش کم کم بر روی خود نام بازیگر بگذارند.
در حالی که تاریخی خاطره خوشی از آن روزهای سینمای ایران ندارد این روزها روزنامه های زنجیره ای به نبش قبر بازیگران آن تاریخ که عموما در بی اخلاقی و یا فساد در سینما شهره عام و خاص بودند روی آورده اند.
چندی پیش ملک مطیعی که به اصطلاح پهلوان فیلم های بداخلاقانه بود با تیتر برجسته بر صفحه نخسیت روزنامه هایی همچون اعتماد و شرق جای خوش کرد و در آخرین اقدام روزنامه دولتی "شهروند" به صاحب امتیازی جمعیت هلال احمر! فضا را برای ورود بهمن مفید به صفحه نخست خود باز کرد. بازیگری که پرونده سیاه فعالیتش در دوران بازیگری بر کسی پوشیده نیست و تنها با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو گر می توان به ماهیت این شخصیت سینمایی قبل از انقلاب پی برد.
این پروژه رو آوردن بدنامان سینمایی در حالی کلید خورده است که "پوری بنایی" یکی از بازیگران همان دوران در همین روزنامه دولتی شهروند از بهمن مفید به نیکی یاد کرده است.
به نظر می رسد زنده کردن نام بازیگران بدنام و ورود روزنامه های زنجیره ای و مدعی حمایت از دولت اعتدال به بازی تبلیغاتی برای این افراد سناریوی بزرگی است که در حوزه فرهنگی رقم خورده تا باز هم نیم پرده های باقی مانده از سینمای ایران را به دست این افراد بدهند و آنانر را از انزوا خارج کنند. همانطور که در حوزه سیاسی این شبه رسانه ها به دنبال خروج سران فتنه از حصر خانگی هستند و در این راه تاکنون در حوزه مطبوعاتی چیزی کم نگذاشته اند.
منبع: ندای انقلاب