کد خبر:۲۷۸۴۴۱

تبلیغات 14 میلیاردی سامسونگ

بودجه امسال سامسونگ برای تبلیغات و بازاریابی، حیرت‌آور است.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، شرکت کره‌ای سامسونگ که از آن به عنوان یکی از قدرتمندترین و موفق‌ترین کمپانی‌های جهان یاد می‌شود، در امر تبلیغات بسیار دست و دل‌باز است.
 
طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته بودجه تبلیغات و بازاریابی سامسونگ در سال جاری به رقم 14 میلیارد دلار خواهد رسید که این رقم از تولید ناخالص داخلی کشور ایسلند نیز بیشتر است.

قرار است آگهی‌های سامسونگ همه جا را در نوردد؛ از تلویزیون، سینما و بیلبوردها گرفته تا حضور در رویدادهای ورزشی و هنری. این بودجه خیره‌کننده، سامسونگ را نسبت به رقبایش صدرنشین کرده است. در واقع هیچ شرکت دیگری در جهان از حیث بودجه تبلیغات به پای سامسونگ نمی‌رسد.

برای اثبات این مدعا یک مقایسه ساده کارساز است: شرکت آمریکایی اپل با آن همه دبدبه و کبکبه‌اش فقط 0.06 درصد از درآمد خود را صرف تبلیغات می کند، در حالی که این رقم برای سامسونگ 5.4 درصد است.

مبلغ فوق هنگامی عجیب‌تر می‌نماید که بدانیم گوگل برای خرید موتورولا فقط 13 میلیارد خرج کرده است. با توجه به این که امروزه ارزش بازار سامسونگ، 227 میلیارد دلار براورد می‌شود، لذا برخی معتقدند این سخاوتمندی تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد.

یکی از مدیران سامسونگ می‌گوید این مبالغ کلان، سامسونگ را به یکی از برندهای بسیار محبوب در حوزه تلفن‌های هوشمند تبدیل کرده است.
 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار