البته باید توجه داشت که یک نمایشگاه تخصصی به تنهایی نمیتواند باعث رونق بازار کامپیوتر شود و باید در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات و رکود شرکتها و فروشگاههای کالاهای کامپیوتری حتماً بخشی مجزا از نمایشگاه برای فروش کالا و محصولات در نظر گرفته شود.
طرح فروش محصولات در بخش نمایشگاهی مخالفان و موافقان خاص خود را دارد، اما اگر بخواهیم به نمایشگاه های بین المللی در این زمینه نگاهی بیندازیم خواهیم دید که نمایشگاه CeBIT، بزرگترین و مهمترین رویداد ICT و تکنولوژی جهان که اولین دوره آن در سال 1970 برگزار شد، نمونه خوبی برای این موضوع است.
در این نمایشگاه طیف گستردهای از کمپانیها، سازمانها و مراکز معتبر پژوهشی مرتبط با تکنولوژیهای نوین ارتباطی و اطلاعاتی و تصمیمسازان حوزهICT شرکت میکنند.