کد خبر:۲۸۹۲۵۹

دسترسی گوگل به عادات زندگی شما/ گوگل یک شرکت هوش مصنوعی را خرید

گوگل حدود دو هفته پس از خرید یکی از تولیدکنندگان ترموستات شوفاژ و دتکتور دود، برای خرید شرکتی فعال در زمینه هوش مصنوعی صدها میلیون دلار پرداخت.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، غول اینترنتی گوگل حدود دو هفته پس از خرید یکی از تولیدکنندگان ترموستات شوفاژ و دتکتور دود، برای خرید شرکتی فعال در زمینه هوش مصنوعی صدها میلیون دلار پرداخت.

 

گوگل می‌خواهد اقیانوس داده‌های خود را بهتر تحلیل کند.

 

گوگل در جدیدترین خرید خود DeepMind یکی از شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوعی را به نام خود زد. دیپ‌مایند در عرصه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و از جمله در طراحی سرویسGoogle Now با گوگل همکاری کرده است.

 

این سرویس از جهاتی شبیه به «سیری» در دستگاه‌های اَپل عمل می‌کند، دستیار شخصی کاربر است، دستورات شفاهی او را اجرا می‌کند و به‌عنوان مثال کاربر را از قرارهای ملاقات، مسیر حرکت به سوی محل قرار یا برنامه‌های سینماهای اطراف و ... با خبر می‌سازد.

 

همان‌طور که پیداست در این سرویس باید حجم بزرگی از اطلاعات مانند، برنامه هفتگی، اوقات فراغت، دیدنی‌های اطراف، نقشه محیط، برنامه فرودگاه‌ها، راه‌آهن و... طبقه‌بندی و تجزیه و تحلیل شوند.

 

کارشناسان از مدت‌ها پیش می‌گفتند که گوگل برای تحلیل بهتر داده‌های پرحجم می‌تواند از امکانات عرصه هوش مصنوعی استفاده کند.

 

بهای خرید دیپ‌مایند به‌طور رسمی اعلام نشده اما منابع مختلف نوشته‌اند که گوگل برای این معامله بین 400 تا 500 میلیون دلار هزینه کرده است.

 

از قرار معلوم فیسبوک، هم در هفته‌های پایانی سال 2013 مشغول مذاکرات جدی برای خرید دیپ‌مایند بوده است. مشخص نیست چرا این گفت‌وگوها ادامه نیافتند. از سوی دیگر گفته می‌شود که گوگل مبلغ بیشتری به دیپ‌مایند پیشنهاد کرده است.

 

گوگل ادعا کرده است که شورایی با نام اخلاق تشکیل می‌دهد تا از امکانات «دیپ‌مایند» سوء استفاده نشود.

 

این دومین خرید بزرگ گوگل در دو هفته اخیر است. چندی پیش نیز گوگل شرکت «نِست» را به مبلغ 3.2 میلیارد دلار خرید. نست دتکتور دود (اطفای حریق) و ترموستات شوفاژ تولید می‌کند.

 

تجهیزات ساخت این شرکت قابل اتصال به اینترنت هستند. گوگل بدین ترتیب به عادات زندگی و کاری میلیون‌ها کاربر خانگی و تجاری دست خواهد یافت، حتی اگر این افراد از کامپیوتر یا موبایل خود استفاده نکنند.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار