زمزمههای جدایی یاهو از مایکروسافت
به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، افراد وابسته به مایکروسافت اعلام کردهاند که ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو در ادامه تغییر سیاستگذاریهای این کمپانی قصد دارد تا مدل الگوریتمهای جستجو و تبلیغاتی خود را، که به عنوان مهمترین عامل درآمدزای این کمپانی هستند را تقویت کند.
تغییر الگوریتمهای جستجو میتواند به تقویت موتور جستجوی یاهو منجر شود و درآمد هنگفتی را در صورت اجرا به جیب یاهو سرازیر کند.
برهمین اساس ماریسا مایر توانسته مجوز 2 طرح جدید با نام «فست برک» و «کرو بال» را برای استحکام موتور یاهو صادر کند و در دستور کار خود قرار دهد. این کمپانی مدت زمان سه تا چهار ماه را برای تکمیل و ارتقاء این طرح و موتور در نظر گرفته است.
با اجرای این طرح، تمرکز اصلی یاهو بر روی خدمات موبایلی قرار میگیرد و رایانههای شخصی در اولویت بعدی خواهند بود.
جدیت ماریسا مایر در اجرای این 2 طرح باعث شده تا زمزمههایی در مورد جدایی یاهو از مایکروسافت مطرح شود.
ممکن است مدیرعامل یاهو با اجرای این طرحها کمکم به استقلال برسد و همکاری خود، با مایکروسافت را قطع کند.