به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، افراد وابسته به مایکروسافت اعلام کردهاند که ماریسا مایر، مدیرعامل یاهو در ادامه تغییر سیاستگذاریهای این کمپانی قصد دارد تا مدل الگوریتمهای جستجو و تبلیغاتی خود را، که به عنوان مهمترین عامل درآمدزای این کمپانی هستند را تقویت کند.
تغییر الگوریتمهای جستجو میتواند به تقویت موتور جستجوی یاهو منجر شود و درآمد هنگفتی را در صورت اجرا به جیب یاهو سرازیر کند.
برهمین اساس ماریسا مایر توانسته مجوز 2 طرح جدید با نام «فست برک» و «کرو بال» را برای استحکام موتور یاهو صادر کند و در دستور کار خود قرار دهد. این کمپانی مدت زمان سه تا چهار ماه را برای تکمیل و ارتقاء این طرح و موتور در نظر گرفته است.
با اجرای این طرح، تمرکز اصلی یاهو بر روی خدمات موبایلی قرار میگیرد و رایانههای شخصی در اولویت بعدی خواهند بود.
جدیت ماریسا مایر در اجرای این 2 طرح باعث شده تا زمزمههایی در مورد جدایی یاهو از مایکروسافت مطرح شود.
ممکن است مدیرعامل یاهو با اجرای این طرحها کمکم به استقلال برسد و همکاری خود، با مایکروسافت را قطع کند.