بعد از انجام ارزیابیهای متعدد در صنعت ICT کشور، برای اولین بار یک شرکت انتقال داده ایرانی تندیس برنز جایزه بنیاد کیفیت اروپا را در تعالی سازمانی مبتنی بر مدل بینالمللی IBEC دریافت کرد.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، بعد از انجام ارزیابیهای متعدد در صنعت ICT کشور، برای اولین بار یک شرکت انتقال داده ایرانی تندیس برنز جایزه بنیاد کیفیت اروپا را در تعالی سازمانی مبتنی بر مدل بینالمللی IBEC دریافت کرد.
شبکه جهانی کیفیت در راستای توسعه سیستمهای مدیریت سازمانهایی که دارای گواهینامه سیستم مدیریت هستند، ارزیابی و مقایسه این سازمانها با یکدیگر را در سطح جهانی انجام میدهد و پس از ارزیابی شرکتها، این شبکه در نهایت اقدام به طراحی فرایند ارزیابی براساس مدلهای رایج TQM (مانند مدل سازمان اروپایی کیفیت EFQM) میکند.
این ارزیابی در برگیرنده مفاهیم بهکار رفته در مدل سرآمدی انتخاب شده توسط سازمان است و ارزیابی صورت گرفته این اطمینان را میدهد که توسعه سرآمدی ساختاری و رفتاری در سازمان سیستماتیک و برگرفته از نتایج سیستمهای مدیریت استقرار یافته در سازمان است.
مدلهای منطقهای TQM (مدل تعالی سازمانی) نظیر EFQM یا MBNQA روی 5 عامل همسو سازی سیستمهای مختلف مدیریتی با بهکار بردن چارچوبی معین برای توسعه سازمان، اثر بخشیدن بر عملیات در حین فرایند مدیریت و بهبود مستمر آنها، همسو کردن و همافزایی فعالیتها بر مسیری مشخص برای رسیدن به اهداف و اجرای استراتژیهای سازمان تمرکز دارد.
این ارزیابی برای سازمانها و موسساتی که میخواهند سرآمد باشند کاربرد دارد و ابزاری است که انطباق فعالیتها را با مدلهای سرآمدی بیان میکند و وضعیت حال حاضر سازمان را به نحو مناسبی تجزیه و تحلیل و شناسایی میکند.
محمد علی یوسفی زاده با بیان اینکه جایزه بنیاد کیفیت اروپا (EFQM) برای ارزیابی و بررسی سطح تعالی سازمانها هر ساله برگزار میشود، اظهار داشت: این جایزه تنها برای کشورهای اروپایی است اما از آنجا که نیاز به این ارزیابی در سایر کشورها نیز احساس شد؛ شبکه جهانی کیفیت از طریق جایزه EFQM/IBEC اقدام به ارزیابی سازمانهای داوطلب با تکیه بر معیارهای EFQM کرده است.
مدیر عامل شرکت انتقال داده آسیا تک با اشاره به اینکه این شرکت بعد از حضور در ارزیابیهای متعددی که در بخش صنعت ICT کشور صورت گرفته، به دنبال ارزیابی خود در سطح بالاتر و جهانی است، گفت: با توجه به استقرار سیستمهای مدیریت مبتنی بر استانداردهای بینالمللی ISO (9001 ISO 14001, ISO 10001-4, ISO 10015 و همچنین خطوط راهنمای خانهداری محیط کار 5S ) امسال برای نخستین بار در ارزیابی بینالمللی (IBEC) شرکت کردیم و توانستیم در این ارزیابی تندیس برنز را از شبکه جهانی کیفیت (IQNET) دریافت کنیم.
این شرکت یکی از شرکتهای ارایه دهنده خدمات اینترنت است که در حدود 300 شهر و 30 استان کشور هزار مرکز فعال دارد.