به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، از زمان آغاز انقلاب اسلامی و رویارویی ایران با کشورهای استعمار گر و افزایش نفوذ منطقهای ایران، موضوع حمایت از تجزیه طلبان و قوم گرایان سبب شد تا ردیف بودجهای محرمانه در داخل سازمان سیا به آن اختصاص داده شود. (1)
این برنامه مشخصا توسط کشورهای آمریکا، اسرائیل و بریتانیا پیگیری میشود.
به نقل از دیلی اکسپرس، در سال 2007 لوموند دیپلماتیک نوشت: سازمان سیا علاوه بر حمایت مستقیم از تجزیه طلبان ایران، در بعد رسانهای هم بیکار ننشسته و با حمایت و با در اختیار گذاشتن امکانات وسیعی به آنان نقشه شوم تجزیه طلبی را در ایران دنبال میکند.
بر پایه اسناد افشا شده در گزارش کنگره و سنای آمریکا، سازمان سیا رسانههای متعدد و کمپین رسانهای بزرگی را برای انتشار اطلاعات نادرست و دروغ پراکنی، از طریق آمریکا و اروپا و به همراهی برخی شخصیتهای ایرانی در خارج از ایران، تدارک دیده است. (2)
این موضوع بعدها در سال 2009 توسط آقای نیکولاس برنز، معاون وزیر امورخارجه وقت آمریکا، رسما تایید شد. (3)
رسانههای فارسی زبان لندن نشین از جمله رسانههایی هستند که نقش مهمی را در سالهای اخیر - چه در دروغ پراکنی و چه تبلیغات سیاسی- برای تجزیه طلبان و تفرقه افکنی بین قومیتها بر عهده دارند.
بیبیسی فارسی و شبکه من و تو هم از این قاعده مستثنی نبوده و سناریوی تفرقه افکنی بین قومیتهای ایرانی و تمسخر و توهین به آنان را در دستور مستقیم برنامههای خود قرار داده است تا آنجا که در برخی از برنامههای خود بصورت علنی قومیتهای ایرانی در این شبکهها مورد تمسخر و اهانت بیشرمانهای قرار میگیرند.
شبکه من و تو که در زمینه توهین و تمسخر به قومیتهای ایرانی از پدر خوانده خود یعنی بیبی سی چیزی کم ندارد، چه در برنامهها و چه در فضاهای مجازی وابسته به خود، بارها و بارها به قومیتهای ایرانی توهین کرده و در واقع آنان را در راستای سیاستهای تجزیه طلبانه خود مورد تمسخر قرار داده است.
این شبکه مستقر در لندن پس از توهین به قومیت لر و کرد این بار مردم شریف آذری زبان ایران را مورد هجمه خود قرار داد و با بیشرمی تمام به آنان توهین نمود.
شبکه من و تو در برنامههایی مثل بفرمائید شام و گزارشگر سایت خود، آذری زبانهای عزیز را به سخره گرفت و به آنان توهین کرد.
در پایان خاطر نشان میشود با نگاهی بر برنامههای شبکههای لندنی خصوصا «من و تو» میتوان دریافت که همگی یک زمینه و تم اصلی را دنبال میکنند و آن هم مفهومی به نام «ستم ملی» است.
این برنامهها پیام واحدی را به مخاطب القا میکنند که در ایران یک قوم به نام «فارسها» وجود دارند که به اشکال مختلف سیاسی، افتصادی، فرهنگی و زبانی، حقوق قومیتهای دیگر را مورد تعدی قرار میدهند و این توهم را تولید و القا میکنند که ریشه نابسامانیها و گرفتاریهای مردم نواحی مختلف ایران، در واقع همین گروه قومی فارس است.
این شیوه تبلیغاتی که از دوران جنگ دوم جهانی بارها آزموده شده، همان روشی است که همه دستگاههای مدرن تبلیغات سیاسی و اقتصادی بر پایه آن عمل میکنند یعنی یک پیام واحد را در قالب نمادها و به اشکال و طرق مختلف تکرار میکنند. با این روش، علی الخصوص در رسانههای چند حسی مانند تلویزیون و در اثر تکرار مداوم یک پیام، مخاطب در طول زمان پیام پذیری میکند.
منبع: بولتن نیوز