جلسه شورای تحول و ارتقا در علوم انسانی، روز دوشنبه 28 بهمن ماه به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، حداد عادل در این جلسه گفت: در موضوع تحول و ارتقا در علوم انسانی، مهمترین کار پاسخ به این سؤال است که مراد از اسلامی شدن علوم انسانی چیست؟
وی افزود: امروز و بعد از 4 سال فعالیت شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، باید یک نتیجهگیری کلی از روند فعالیتها داشته باشیم.
رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: تحول و ارتقا، در علوم انسانی شامل 4 مرحله اسلامی سازی، بهروزرسانی، کارآمد سازی و بومی سازی است. این 4 مرحله در هر رشته تحصیلی دارای مختصات و مشخصات مخصوص به آن رشته است که باید این تفاوتها در روند کار لحاظ شود.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب «مدظلهالعالی» هم بر این نکته تأکید فرمودهاند که مباحث فلسفی و نظری در موضوع و ارتقای علوم انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه این جلسه، گزارش کارگروه مدیریت ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به وجود 3 گرایش در مقطع کارشناسی، همکاری با مراکز آموزشی و پژوهشی حوزوی و دانشگاهی به منظور تدوین برنامه و تألیف متون آموزشی مورد نیاز و تغییرات ساختاری و محتوایی در واحدهای درسی هر کدام از این 3 گرایش از اقدامات کارگروه مزبور بر شمرده شده است.
پس از ارائه این گزارش اعضا به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: توجه به روانشناسی و جامعهشناسی در علم مدیریت، مدنظر گرفتن الگوهای مدیریت موفق در تاریخ ایران و اسلام و استخراج الگوهای کاربردی از سیره این مدیران موفق و لزوم اتخاذ یک رویه واحد توسط همه کارگروههای ذیل شورای تحول.