به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود به تشریح موضوعات طرح شده در جلسه با مدیران ارشد پست بانک پرداخت.
واعظی گفت: پست بانک یکی از مجموعه های وابسته به این وزارتخانه است که در چند ماه گذشته کمتر از فعالیتها و عملکرد آن اطلاع رسانی شده است.
وی افزود: در جلسه ای که با مدیران ارشد پست بانک برگزار شد، گسترش خدمات بانکی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای کشور مورد بررسی قرار گرفت.
وزیر ارتباطات ادامه داد: همانطور که می دانید ارائه خدمات مالی و بانکی در مناطق روستایی برای بانکها و مؤسسات مالی فاقد توجیه اقتصادی است و متأسفانه بسیاری از این عزیزان از ارائه این نوع خدمات محرومند.
وی افزود: به همین دلیل در سال 66 وظیفه انجام پست مالی به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اضافه شد و در سال 1374 پست بانک ایران براساس شرح وظایف و با استفاده از ظرفیتها و زیرساختهای این وزارت به ویژه شرکت پست تشکیل و هم اکنون 14 هزار نقطه تماس و دفاتر خدمت رسانی را در مناطق مختلف به ویژه در روستاها ایجاد نموده است که این بزرگترین شبکه مالی و بانکی در کشور است که می تواند در خدمت رسانی به مناطق محروم و روستاها نقش مؤثری داشته باشد.
واعظی خاطر نشان کرد: پرداخت یارانه نقدی 6/1 میلیون خانوار روستایی، پرداخت 5/2 میلیون سود سهام عدالت، راه اندازی و ایجاد صندوق قرض الحسنه خرد روستایی (که منجر به پرداخت وامهای خرد تا سقف 100 میلیون ریال از محل منابع تجهیز شده در روستاها شده است) پرداخت انواع تسهیلات در قالب عقود اسلامی وغیره از مهمترین دستاوردهای این بانک در طول دوران خدمت رسانی به مردم فهیم و نجیب در اقصی نقاط کشور، بوده است.
وزیر ارتباطات گفت: در این جلسه برنامه های توسعه ای پست بانک را مورد بررسی قرار دادیم و مقرر شد نسبت به ایجاد و راه اندازی 6000 دفتر خدمات بانکی اقدام گردد تا از این طریق زمینه گسترش حضور در روستاها از 30 درصد به 60 درصد افزایش یابد و نقاط بیشتری را تحت پوشش خدمات مالی و بانکی الکترونیکی و آنلاین قرار دهیم.
واعظی در پایان گفت: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده و انگیزه و اراده کارکنان و مدیران پست بانک زمینه رضایت بیشتری را در مناطق روستایی داشته باشیم.