شبکههای اجتماعی یکی از ابزارهای مدرن ارتباطی در جامعه مبتنی بر اطلاعات و ابزارهای ارتباطی به شمار میرود که محبوبترین آنها را در قالب شش شبکه دستهبندی شدهاند.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، شبکههای اجتماعی یکی از ابزارهای مدرن ارتباطی در جامعه مبتنی بر اطلاعات و ابزارهای ارتباطی به شمار میرود که محبوبترین آنها را در قالب شش شبکه دستهبندی کردهاند.
شبکههای اجتماعی و ارتباطی این روزها بیشترین نقش را در اطلاعرسانی و برقراری ارتباطات فردی دارند و علیرغم اینکه رسالت تمامی آنها واحد است اما تخصصگرایی منجر به شکلگیری انبوهی از این شبکهها و تفکیک آنها شده است.
در این میان شش شبکه اجتماعی پینترست، توئیتر، فیسبوک، اینستگرام، گوگل پلاس و لینکداین بیشترین اعضاء را به خود اختصاص داده و به نوعی محبوبترین شبکهها به شمار میروند.
در زیر گذری به اوضاع هر کدام از این شبکهها تا پایان 2013 هر چند به صورت مختصر داریم:
1. پینترست
70 میلیون کاربر فعال دارد.
این شبکه اجتماعی در زمینه کشف و خلاقیت فعال است و فرصتی برای پیوست مطالب و عکسها به تابلو بردهای مجازی را فراهم میکند.
بیشترین موضوعات آن پیرامون دکور، کودکان، شیوه آشپزی و مد است.
32 درصد کاربران آن مرد و 68 درصد زن هستند.
2. توئیتر
560 میلیون کاربر فعال دارد.
میکرو بلاگی اجتماعی است که پستهای ارسالی را به 140 کاراکتر محدود میکند.
در هر ثانیه 5 هزار و 700 توئیت بر روی این شبکه ارسال میشود.
3. فیسبوک
شبکه اجتماعی که بیش از یک میلیارد عضو دارد.
بزرگترین فرصت ارتباطی و تبلیغاتی برای جذب مشتری بدون مزاحمت و درد سر برای آنهاست.
کاربران این شبکه روزانه 2.5 میلیارد قطعه محتوایی را به این شبکه الصاق میکنند.
4. اینستگرام
150 میلیون کاربر فعال دارد.
شبکهای برای ارسال محتوای تصویری و ویدئویی 15 ثانیهای است.
بسیاری از برندها با استفاده از کلیپپهای جذاب و نیازسنجی شده به امر تبلیغاتی در این شبکه میپردازند.
برند MTV بیشترین پیروان را در این شبکه دراد.
5. گوگل پلاس
400 میلیون کاربر فعال دارد.
شبکه اجتماعی که توسط گوگل توسعه یافته است.
شاید حضور برندهای تبلیغاتی در این شبکه به اندازه دیگر شبکهها نباشد اما در کل جذابیت بسیاری برای کاربران دارد و بر این اساس تمایل برخی برندها به سمت تبلیغات در این شبکه جذب شده است.
نرخ رشد روزانه این شبکه، 925 هزار کاربر جدید است.
6. لینکداین:
240 میلیون کاربر جدید دارد.
شبکه اجتماعی با موضوعیت کسبوکار است.
مکانی برای تبادل اطلاعات تجاری و جذب نیروهای ایدهآل مد نظر برندها و شرکتها است.
79 درصد از اعضای این شبکه را افرادی با سن و سال 35 به بالا تشکیل میدهد.