کد خبر:۲۹۸۶۵۹
معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی:

نحوه قطع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی اعلام شد

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال، مشترکان تلفن همراه شاهد ارسال روزانه پیامک‌های تبلیغاتی از سوی شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف هستند که این پیامک‌ها در بسیاری از موارد نارضایتی مشترکان را به همراه دارد.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، با نزدیک شدن به روزهای آخر سال، مشترکان تلفن همراه شاهد ارسال روزانه پیامک‌های تبلیغاتی از سوی شرکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف هستند که این پیامک‌ها در بسیاری از موارد نارضایتی مشترکان را به همراه دارد.
 
حسن رضوانی، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه افزایش حجم پیامک‌های تبلیغاتی در آستانه نوروز طبیعی است، اظهار داشت: ارسال پیامک‌های تبلیغاتی که از کانال شرکت‌های دارای مجوز ارسال پیامک صورت می گیرد غیرقانونی نیست و با توجه به نزدیک شدن به نوروز 93 و تب و تاب خرید مردم، افزایش حجم این پیامک‌ها طبیعی است.
 
وی با بیان اینکه برای تمایل به دریافت و عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی بارها از مشترکان موبایل نظرخواهی صورت گرفته است، ادامه داد: براساس این نظرخواهی ها تنها 10 درصد مشترکان تمایلی به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی نداشته اند و مابقی نظری در این زمینه ارائه نکرده اند که این به معنای رضایت مشترکان از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی است.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: مشترکان موبایل برای قطع دریافت پیامک‌های تبلیغاتی می توانند عدد «1» را به شماره 8999 ارسال کنند تا پیامک‌های تبلیغاتی که ناخواسته دریافت می کنند برایشان ارسال نشود.
 
وی تصریح کرد: با ارسال این عدد به سامانه پیامکی، تنها پیامک‌های تبلیغاتی قطع خواهد شد و مشترکان می توانند همچنان پیامک‌های اطلاع رسانی را دریافت کنند.
 
سال گذشته سامانه پیامکی 10001314 برای رسیدگی به شکایات مشترکان تلفن همراه در حوزه پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه نیز راه اندازی شد که براساس اعلام مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در یک سال اخیر 13 هزار شکایت مردمی به این سامانه ارسال شده است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار