به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، روزنامه انگلیسی «تلگراف» از وجود نگرانیهای جدید درباره درباره پیدا نشدن جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی که سیگنالهای آن پس از یک ماه خاموش میشود، خبر داد.
شارژ باطری جعبه سیاه هواپیمای مالزیایی تا هشت روز دیگر تمام میشود و درصورتی که جعبه سیاه این هواپیما تا روز ششم آوریل پیدا نشود، امید به یافتن هواپیما به طور کامل از بین خواهد رفت.
شرکتهای هواپیمایی ملزم هستند که اطلاعات «جعبه سیاه» را قبل از هر پرواز ارائه کنند تا در صورت وقوع حادثه برای هواپیما، بتوانند هواپیما را پیدا کنند.
به نوشته العالم، ناپدید شدن هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی، بار دیگر جنجالها را درخصوص احتمال پخش مستقیم اطلاعات پرواز مطرح کرد. محققان درزمینه حوادث هواپیمایی عموماً به اطلاعاتی که اطلاعات پرواز دارد و اطلاعات ضبط شده صوتی که به «جعبه سیاه» معروف است، تکیه میکنند.
هواپیمای مالزیایی روز هشتم مارس از صحنه رادار ناپدید شد.
این نگرانیها، حادثهای را که در سال 2009 برای هواپیمای خطوط هوایی فرانسه پیش آمد، دراذهان زنده میکند. درآن حادثه، هواپیمای یاد شده بر فراز اقیانوس اطلس از صحنه رادار محو شد و بعداً جعبه سیاه این هواپیما در سال 2011 در قعر اقیانوس پیدا شد.
«دیوید گالو» زیستشناس دریایی و محقق درزمینه اقیانوسها که جعبه سیاه هواپیمای فرانسوی را بعد از دو سال از زمان سقوط آن کشف کرد، اعلام کرده که معمای هواپیمای مالزیایی یکی از «بزرگترین معماهای همه دورانها» است.
گالو گفته است که تنها راه برای پی بردن به سرنوشت هواپیمای ناپدید شده مالزیایی، پیدا کردن جعبه سیاه این هواپیما است.
منبع: جام