به گزارش خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ در نشست خبری امضای قرارداد تبلیغات محیطی فوتبال گفت: دو ماه قبل از پایان لیگ برتر مزایده عمومی نامحدودی را در تمامی روزنامه ها انجام دادیم تا آژانس های تبلیغاتی بتوانند برای گرفتن تبلیغات محیطی فوتبال وارد گود شوند. ما حداقل مبلغ پیشنهادی را 30 میلیارد تومان اعلام کردیم که 300 میلیون تومان هم باید شرکت های دیگر روی آن می گذاشتند تا بتوانند در مزایده شرکت کنند. در پایان این مهلت 11 پاکت پیشنهادی به دستمان رسید. در روز مزایده نیز ابتدا اهلیت شرکت ها بررسی و تایید شد و در این بخش شرکتی برنده شد که از صدا و سیما و شهرداری با توجه به همکاری با آنها نامه داشت. در مرحله دوم قیمت ها را بررسی کردیم که شرکت کانون ایران نوین با پیشنهادی به ارزش 160 میلیارد و 700 میلیون بالاتر از سایر شرکت ها برنده مزایده شد.
وی ادامه داد: این قرارداد دو ساله است؛ این در حالی است که قرارداد قبلی برای تبلیغات محیطی سه ساله بود. به هر حال دو اتفاق باید در فوتبال رخ بدهد، یکی کاهش هزینه ها و دیگری افزایش درآمدها. مورد دوم محقق شده و باید به دنبال مورد اول نیز باشیم. اگر دو سال بعد قرارداد 400 میلیاردی امضا شد، نباید تعجب کرد. اگر این شرایط وجود داشته باشد، فوتبال پیشرفت خوبی خواهد کرد و دیگر نیازی به پول های متفرقه نخواهیم داشت.
تاج گفت: با وجود آن که 160 میلیارد قرارداد بستیم، اما به نظرم این رقم واقعی موضوع نیست و پول بیشتری در این مسئله وجود دارد، اما این مسئله هم خوب است؛ چون پولی که دست دیگران است، در فوتبال هزینه می شود. ما تاکنون کاری نکرده ایم که در آن به مشکل بخوریم و در این قرارداد نیز این شرایط حاکم خواهد بود. یک ضمانت قوی در این باره وجود دارد؛ ما ابتدا 24 میلیارد تومان به صورت نقد دریافت کردیم، با این وضعیت فکر نمی کنم شرکتی بخواهد این مقدار پول نقد بدهد و سپس موارد قرارداد را رعایت نکند، البته ضمانت بانکی هم گرفته ایم.