به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، حمیدرضا غوابش اظهار کرد: آزادسازی به هیچ وجه به معنای افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست، چراکه تقاضا در بخش حملونقل هوایی تناوبی بوده و تعیین قیمت ثابت برای این صنعت تبعات منفی بهدنبال دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به تقاضاهای تناوبی، طیف گستردهای از قیمتها را در حوزه حملونقل هوایی مسافر پس از آزادسازی قیمتها شاهد خواهیم بود. یکی از مزیتهای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما این است که دیگر قیمت تمامشده تعیینکننده نرخ بلیت نخواهد بود و بازار این نرخ را مشخص خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در اینصورت شرکتهای هواپیمایی بهدنبال جلب نظر مردم خواهند بود، اظهار کرد: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما تجربهای موفق در کشورهایی است که این برنامه در آنها اجرا شده، واقعیت آن است که با این کار چرخهای صنعت حملونقل هوایی به حرکت درمیآید و توسعه آن شتابان خواهد شد. دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با اشاره به اینکه چگونگی اجرای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باید توسط دولت مشخص شود، افزود: مدتهاست درخواست اجرای قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزادسازی قیمتها را با نظرات کارشناسی به سازمان هواپیمایی کشوری دادهایم و وزیر راه و شهرسازی زمان اجرای آزادسازی را اردیبهشت امسال اعلام کرده اما عملا تاکنون ابلاغ رسمی در این باره به شرکتهای هواپیمایی صورت نگرفته است.
منبع: تسنیم