به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، دبیر انجمن برنج ایران گفت: با اطمینان میگویم عمده برنجهایی که در حال حاضر از رسانه ملی تبلیغ میشوند اگر چه بستهبندی برنج ایرانی دارند اما هندی هستند.
جمیل علیزاده شایق درباره تبلیغات گسترده برنج در رسانه ملی گفت: نظارتی وجود ندارد و هر فردی به خود اجازه میدهد برنجی را تبلیغ و حتی برای آن قرعهکشی و جایزه در نظر بگیرد و به قصد تبلیغ اعلام کند برنجی که میفروشد صددرصد ایرانی است.
وی به برنجی که در سبد کالای نوبت اول توزیع شد اشاره کرد و افزود: در سبد کالای نوبت اول شواهدی به دست رسید که برنج توزیع شده، ایرانی نبوده است و بخشی از آن برنج، همان برنجی بود که خود را در تلویزیون میکشد تا بگوید من برنج ایرانی هستم.
دبیر انجمن برنج ایران تصریح کرد: باید نظارتی وجود داشته باشد تا از برنجهایی که به عنوان برنج صددرصد ایرانی از تلویزیون تبلیغ میشود نمونهگیری به عمل آید و بعد از اینکه مشخص شد آن برنج هندی است باصاحب کالا به جرم دروغ، تقلب و کلاه گذاشتن سر مردم برخورد شود.
شایق با طرح این پرسش که آیا تاکنون این کارانجام شده است، خاطرنشان کرد: با اطمینان به شما میگویم عمده برنجهایی که در حال حاضر تبلیغ میشوند اگر چه بستهبندی برنج ایرانی را دارند اما هندی هستند.
دبیر انجمن برنج ایران ادامه داد: البته در فروشگاهها این ادعا را ندارند که آن برنج ایرانی است اما در تبلیغات تلویزیون این ادعا مطرح میشود زیرا در فروشگاهها از قیمت این برنج میتوان تشخیص داد که ایرانی نیست.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این برنجهای هندی از سلامت برخوردارند، گفت: وقتی سال گذشته عنوان شد 5 نوع برنج خیلی معروف و سرشناس ایرانی آلوده هستند با کمک وزارت کشاورزی و دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و گیلان ثابت کردیم آن برنجهایی که آلوده بودند برنج ایرانی نیستند و برنجهای خارجی بودهاند که در کیسههای ایرانی گذاشته شده بودند.
منبع: وطن امروز