کد خبر:۳۲۱۰۹۹
یادداشت/

منشاء مشکلات دانشگاه تربیت مدرس چه کسی است؟

قریب به یک سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، اما باکمال تأسف هنوز هیچ نشانی از تدبیر، امید، انسجام، مدیریت و کفایت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چشم نمی‌خورد.
منشاء مشکلات دانشگاه تربیت مدرس چه کسی است؟

گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو» - هاتف الرحمن صالحی آسفیچی؛ قریب به یک سال از عمر دولت تدبیر و امید می‌گذرد، اما باکمال تأسف، هنوز هیچ نشانی از تدبیر، امید، انسجام، مدیریت و کفایت در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چشم نمی‌خورد.

 

شواهد بسیاری را بر این مدّعا می‌توان برشمرد که مهم‌ترین آن عدم‌کفایت و جسارت مقتضی وزیر محترم علوم در تغییر رؤسای دانشگاه‌های به قول ایشان باقیمانده - البته باقیمانده از تسویه‌حساب‌های سیاسی شایع در روزهای آغازین صدارت ایشان - نظیر دانشگاه تربیت مدرس، تهران و صنعتی شریف است. چند ماهی است که فضای دانشگاه تربیت مدرس، با جو آرام روزهای سابق و درخشان خویش که پسندیده‌ درّه التّاج دانشگاهی کشور است، کاملاً بیگانه است.
 

اساسی‌ترین دلیل آن را هم باید در سردرگمی تأسف‌بار و عذاب‌آور مسئولان و متولیان محترم وزارت علوم و به‌طریق‌اولی وزیر گران‌سنگ آن یافت، به‌طوری‌که بدون کوچک‌ترین احترامی به شَرَف و حرمت علم و دانش و فناوری و نیز ارج نهادن و حفظ شأنیّت دانشجویان و استادان گران‌قدر آن دانشگاه، در حرکتی ناشیانه و بی‌سابقه، اقدام به ایجاد رفراندومی عجیب‌ و غریب! در میان استادان محترم آن دانشگاه با هدف انتخاب ریاست آتی دانشگاه نموده است.
 

از جانبی، طبق مصاحبه‌های وزیر محترم علوم و مشاوران ارجمندشان، روز سوم خردادماه مقارن با سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر، فتح دانشگاه نیز در دستور کار وزارتخانه علوم قرار گرفته بود! که البته تا این لحظه، این مهم انجام ‌نشده است. آنچه مبرهن است این است که مع‌الأسف، مسئولان امر به علّت غوطه‌ور شدن در سیاست‌بازی و سیاسی‌کاری افراطی خویش، فرصت تصمیمی فراجناحی، عاقلانه و عالمانه  را از خویش دریغ فرموده‌اند.

 

فارغ از چرایی این امر که مسئله‌ای غامض و مبهم است، سؤال اساسی خطاب به طراحان این طرح و نیز مشاوران اندیشمند وزیر ارجمند علوم این است که هدف اصلی از ایجاد چنین فضای فاسد، مسموم و بی‌ثباتی در دانشگاه تربیت مدرس چیست؟ ضمانت اجرای این رفراندوم و نظرسنجی به‌اصطلاح آزاد چیست؟ آیا انصافاً وزیر علوم گزینه‌ انتخابی استادان گرامی شرکت‌کننده در رفراندوم مذکور را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی خواهد نمود، و یا گزینه‌ی نهایی ایشان مدّت‌هاست که معیّن شده است و این قضایا صرفاً نمایشی و تشریفاتی خواهد بود؟ جایگاه ابراز نظر و مشاورت دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در کدامین سطح از سطوح تصمیم سازی لحاظ شده است؟ مسئول خسران وارده بر دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در روزهای منتهی به امتحانات پایان‌ترم کیست؟ و سؤالات کثیری ازاین‌دست...
 

امید است که متولیان محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اندیشه‌ای نو و طرحی جدید مبتنی بر تعقل و تفکّر اسلامی و ان شاالله فراجناحی، به اساسی‌ترین رکن رکین دانشگاه تربیت مدرس که همانا قشر دانشجوی آن می‌باشد، توجه بیش از پیشی عنایت فرمایند و شاهنامه‌ تغییر روند مدیریت دانشگاه را هر چه سریع‌تر، با کمترین آسیب و زیانی به ساحت مقدّس علم و نیز دانشجویان و اساتید گرامی آن، به پایان خوشی منتج گردانند. 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار