به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، نشست خبری نمایندگان تشکلهای دانشجویی با عنوان «دانشجویان خط راستین امام» صبح امروز در مجتمع 13 آبان برگزار شد.
در این نشست مجتبی ثابتی، نماینده بسیج دانشجویی گفت: بجاست اگر ۱۴ خرداد را روز اندوه ملت ایران بدانیم، روزی که پیر و مراد در پیشینه تاریخ ما دار فانی را وداع گفت، اما با این حال امام در قلب ما حضور و جایگاهی والا دارد، اندیشه سیاسی امام فقط در جغرافیای سیاسی ایران تعریف نمیشود، بلکه دنیا به این نتیجه رسیده است که نسخه نهایی مدیریت جهانی توسط بلوک شرق و غرب نمیگنجد. سوسیالیستها که داعیه اداره جهان را داشتند، نتوانستند به عقاید خود پایبند باشند و اندیشمندان همان مکاتب که امروز در لوای پست مدرنیسم بعد از سالیان زیاد، شاید نه با ادبیات امام که رویشان نمیشود آن را به کار گیرند، اما به نوعی دیگر و با ادبیاتی متفاوت مشکل جهان امروز را نبود معنویت تلقی میکنند.
وی در ادامه افزود: همه کسانی که ادعای روشنفکری دارند انواع ایسم ها در پیلههایی بسر میبرند که امام قبل از تولد آنان را مُلغی کرده بود و سالها طول میکشد که به فحوای کلام امام خمینی (ره) پی ببرند، آنچه که امروز غرب میگوید گزارههایی است که امام آن را مکتوب کرده بود و آنان تازه به سیاستهای کثیف خود پی میبرند.
نماینده بسیج دانشجویی در این نشست خبری با بیان اینکه امروز سرافرازترین ملت دنیا ایران است و توانست هیمنه دو قطب شرق و غرب را به واسطه امام خمینی (ره) در هم بریزد، تصریح کرد: در مسیری که در طول تاریخ گذر کردیم تلاقی شرق و غرب را ندیدیم و فقط یک جا این اتفاق افتاد که آن هم فرهنگ راستین امام بود. کشورهای پوشالی که حاضر نبودند بر سر یک میز مشترک بنشینند امروز برای مغلوب کردن جمهوری اسلامی برای خود هدف تعیین میکنند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذاری نمیکنند و این موضوع را ملت ما بارها درک کرده است و از این موضوع زخم خورده است.
امام خمینی(ره) توانست پتک جمهوریت معنویتگرا و اسلامی را بر فرق لیبرال دموکراسی شرق و غرب بکوبد
ثابتی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) توانست پتک جمهوریت معنویتگرا و اسلامی را بر فرق لیبرال دموکراسی شرق و غرب بکوبد، خاطرنشان کرد: بعد از ۳۵ سال خروجی انقلاب اسلامی و الطاف خداوند را میبینیم اینکه برخی تحرکات به نام اسلام صورت میگیرد و عدهای میخواهند اندیشه امام را در حاشیه ببینند اما اندیشه امام امروز در تار و پود دنیای کنونی از آمریکای لاتین تا خود خیابانهای سرمایهداری آمریکا قیمت یافته است امروز مبارزه با استکبار و استضعاف را در قلب آمریکا میبینید.
وی ادامه داد: اکنون مشخصشده که اعتماد به غرب چه برآیندی دارد، بهعنوان مثال بعد از ۳۴ سال انقلاب در مصر با پشتوانه اسلامخواهی صورت میگیرد عدهای ارزش این موضوع را نمیدانند و این افراد اسلامگرا به زندان میروند اما در ایران اعتماد به امام و اسلامخواهی جزء نتیجه مثبت و الهی نخواهد داشت.
نماینده بسیج دانشجویی با بیان اینکه اندیشه امام خمینی ورای جغرافیایی سرزمین ایران است، اظهار کرد: امام (ره) اسلام را در منطقه ژئوپولتیکی ایران تعریف نکرده است و اینگونه نیست که نسبت به ملتهای مستضعف بی اعتنا باشیم وظیفه ما مبارزه با ظلم است و انقلاب در کل دنیا و نه انقلاب در سرزمین خاص مدنظر است، دنیا به کوچکترین تحرکات ایران نگاه میکند که این ناشی از اندیشههای امام (ره) است و این موضوع مترصد از اندیشه مترقی ولایتفقیه است.
وی در ادامه افزود: بارزترین ملاکی که امام تعریف کرده است مبارزه با شرق و غرب بود و نه مدلی که در آن انسانمحور قرار گیرد نه مدلی که در شرق وجود داشت یعنی مدل «کمون» و اشتباه فاحشی که در زمینه عدالت داشتند نمیتوانست کارساز باشد اما نسخهای که امام تعریف کرد جزء جمهوری اسلامی ایران نبود که نتیجه آن را در ۱۲ فروردین ۵۸ مشخص شد و در این زمینه هیچ مکتبی در دنیا تجربه حضور ۹۸ درصدی مردم را به خود ندیده است پس مدعیان دموکراسی بگویند انتخابات آنان با چه حداکثری محقق میشود و جمهوریت آنان با چه معیارهایی سنجیده میشود پس جهان معیارهای لیبرال دموکراسی را برای خود تعریف کند تا به اشتباهات خود پی ببرد.
امام خمینی با مدیریت الهی توانست معنای توان جمهوریت را به دنیا نشان دهد
ثابتی با بیان اینکه عنصر اصلی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن بود گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران مردمی که با جان فشانی حاضر بودند به اهداف خود برسند و با توجه به جایگاه امام این مسیر را ادامه دهند اما این جایگاه امام را هیچگاه نمیتوان خارج از اراده الهی دانست و با مدیریت الهی که امام داشت، توانست نقش مردم را در جامعه متبلور کند و معنای توان جمهوریت را به دنیا نشان دهد، هیچ نظامی از منظری که ایران در میدان عمل نشان داد توان تعریف دموکراسی را ندارد.
وی ادامه داد: تناسب امام با مردم تناسب نژاد و مسلک نبود، تناسب ایدئولوژیک بود امروزه کسانی میتوانند توان تبعیت از امام را داشته باشند که با ایدئولوژیک آنان متناسب باشند حتی اگر عدهای در نزدیکی امام نیز بودهاند اما مرامنامه و مسلک امام را ندارند باید اندیشه امام را بازخوانی کنند زیرا امام با علم به زمان بود نه مکان، هرکسی توانست اندیشه عقیدتی امام را جامعه عمل بپوشاند پیرو مکتب امام است حتی اگر عدهای در جماران باشند اما مباحث را خلط کنند پیرو امام نیستند.
ما رابطه ایدئولوژیک با امام خمینی را رابطه پدری می دانیم
ثابتی در ادامه تصریح کرد: در حوادث سال ۸۸ چه کسانی جمهوری اسلامی را لگدمال کردند؟ و کسانی خواست عمومی مردم را نادیده گرفتند چه نسبتی با مکتب امام دارند؛ امام شاه واژههایی را درباره ولایت مطلقه فقیه تعریف کردند باید تعریف این افراد از ولایتفقیه مشخص شود، خوشبختانه جامعه امروز ایران آزاداندیش است و بسیاری از خانوادهها تحصیلات آکادمیک وجود دارد اگر بخواهیم امام را در دهه ۵۰ تعریف کنیم بازخوانی امام به سادگی هر چه تمامتر مشخص میشود اما باید بدانیم که نگاه امام به مسائل سیاسی تعامل انقلاب اسلامی بود تا اینکه بخواهد تقابل باشد ما پیروان مکتب امام و رهبری هستیم که راه پیشرفت انقلاب را راه تعامل انقلابی میداند ما رابطه ایدئولوژیک را رابطه پدری میدانیم نه رابطه نسبی را.
نماینده بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: امروز بسیار از زبان عدهای از اطرافیان امام خمینی (ره) شنیده میشود که چرا مثلاً مرگ بر آمریکا گفتید اما حدود الهی باید نسبت به کسانی که به جمهوری اسلامی دهنکجی کردهاند پیاده شود ما باید جایگاه غرب را بشناسیم در این زمینه تشکلهای دانشجویی، بسیج دانشجویی، قوه قضائیه باید تعریف کارگزاری اسلام را بدانند.
سیلی خوردگان انقلاب در کاخ ها زندگی نمی کنند
وی با انتقاد از سخنانی مبنی بر بیسواد دانستن منتقدان اظهار کرد: اخیراً ادبیات سیاسی رواج پیدا کرده که عدهای را نادان، کمسواد یا بیسواد خطاب میشوند و کجا در قاموس امام خمینی (ره) این مسئله وجود داشت ما باید بدانیم کجای پازلها قرار میگیریم و موضع ما در مقابل غرب و منتقدین باید مشخص شود، همچنین باید بدانیم که سیلی خوردگان انقلاب در کاخها زندگی نمیکنند.
مسئولانی که امروز در اریکه قدرت قرار دارند مال خود و داراییهای خود را مشخص کنند، همچنین بگویند که مردم در کجای تعریف سیاسی برخی از مسئولان قرار دارند اگر امام توانست، امامی کند و مقام معظم رهبری میتواند رهبری کند به خاطر منش خود آنان است باید مشخص شود که مسئولان و فرزندان آنان چه میکنند و باید ارزیابی مشخصی از عملکرد دو گانه برخی شخصیتهای سیاسی صورت گیرد.