به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، بازی ایرانی «جنگ شبکه» یک اثر اکشن دو بعدی با فضایی مجازی است که با هدف آشنا کردن کاربران با تهدیدات مختلف در فضای شبکه و رایانه طراحی شده است.
بازیکن در این بازی، کنترل یک نرم افزار مجازی با نام «مدیریت متمرکز تهدیدات» را بر عهده دارد که باید از فضای داخلی یک شبکه رایانهای و منابع مختلف آن در مقابل تهدیدات امنیتی موجود در شبکههای رایانهای از قبیل کرمها و ویروسها دفاع کند.
فضای این بازی به صورت یک شبکه نمایش داده میشود و سفینه مجازی به صورت یک شکلک به وسیله ماوس بر روی صفحه حرکت میکند و بازیکن با استفاده از ترکیب کنترل موس و کیبرد میتواند شلیک کند.
شخصیت بازی «جنگ شبکه» یک نرم افزار مجازی است که به شکل یک سفینه کوچک در بازی نمایش داده میشود. این سفینه توانایی حرکت در صفحه با سرعتی بالا به وسیله ماوس، شلیک به چهار جهت اصلی و چهار جهت فرعی به وسیله کلیدهای جهتیاب و انفجار کلی در روی صفحه که سبب نابودی تمام دشمنان روی صفحه می شود را دارد.
گلوله ها در این بازی به صورت مسلسل بوده و مادامی که کلیدهای جهت نگهداشته شود، شلیک در آن سمت ادامه پیدا میکند. در این بازی به ازای نابودی تعداد مشخصی از دشمنان توسط شخصیت اصلی، امکانات اضافی به صورت جایزه بر روی صفحه ظاهر شده که به قابلیتهای شخصیت اصلی افزوده میشود. سپر مجازی، افزایش تعداد دفعات زندگی و تقویت سلاح از جوایز در نظر گرفته شده برای هر مرحله از موفقیت کاربر در انجام بازی است.
محیط این بازی یک صفحه دو بعدی است که شخصیت اصلی بر روی آن به وسیله ماوس حرکت میکند. این محیط به وسیله یک دیواره محدود شده و بازیکن و دشمنان امکان خروج از این دیواره را ندارند.
کار تولید بازی «جنگ شبکه» به پایان رسیده و آماده عرضه به بازار است.