سیدسجاد موسوی، دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی«خبرگزاری دانشجو»، درباره تناقض گوییهای هاشمی مبنی بر اینکه تریبون نماز جمعه نباید جای نگاه باندی باشد در حالیکه وی در سخنان خود در آخرین نماز جمعه که به امامت وی برگزار شد گفته بود مردم به انتخابات 88 شک دارند گفت: بعد از کنارگذاشته شدن هاشمی از نمازجمعه در سال 1388 جریانی سعی داشت هاشمی را به جایگاه نمازجمعه بازگرداند و رسانههای نزدیک به جریان وی نیز مباحث زیادی را مطرح کرده تا با القای نکته انحرافی دیگری مبنی بر اینکه بخش زیادی از انتقاد وی به فضای کنونی است سعی داشتند تا کد جدیدی به عدهای داده شود تا فضاسازی لازم صورت بگیرد و باعث بازگشت هاشمی به نمازجمعه شود.
وی در ادامه افزود: فردی که در سال 1388 ایجاد فتنه کرده بود و در خطبه نمازجمعه به خیلی از آشوبگران کد میداد، امروز با شعار پرهیز از سخنان جناحی در نمازجمعه سعی در تطهیر خود دارد. هاشمی خود از تریبون نمازجمعه به حمایت از جریان آشوبگر پرداخته بود و این نوعی تناقضگویی و تقلایی برای بازگشت به جایگاه نمازجمعه است کسانی که به نماز جمعه می آیند به هاشمی نیاز ندارند اما هاشمی به بازگشت به نماز جمعه نیازمند است.
دبیر واحد تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی با توجه به فضای سیاسی کشور خاطرنشان کرد: هاشمی بیش از منافع شخصی به دنبال ترمیم وجهه از دست رفته خود است که عامل اصلی آن اطرافیان و بستگانش هستند و در این زمینه باید قول و عملش با یکدیگر هماهنگ باشد و این بهترین راه ترمیم وجهه وی خواهد بود.
موسوی با بیان اینکه تناقضگویی بخشی از چهره هاشمی را در ارکان عمومی تخریب میکند و از جایگاه فعلیاش پایینتر میکشد، تصریح کرد: نگرانی ما بازگشت هاشمی به نماز جمعه و تبدیل شدن نمازجمعه به صحنه تاخت و تاز سیاسی دولت است و هاشمی نقش خود را در حمایت از دولت در جایگاه نماز جمعه پیدا کند و اتفاقاً نماز جمعه بار دیگر تریبونی برای حمایت از حرکت های انحرافی دولت جدید و بازگشت وی در دفاع از حرکتهای انحرافی شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه تناقضگویی نفاق آفرین وقتی اتفاق میافتد که قول و عمل با یکدیگر هماهنگ نمیشود، اظهار کرد: در بررسی اجتماعی مردم به نخبگان جامعه نگاه میکنند و در سخنرانیها از حزبی شدن نماز جمعه اعتراض میکنند در حالی که احزاب نامعتبر و انحرافی جریان نفاق را در کشور برنامهریزی میکند و تأثیر آن خلق نفاق درونی است و میتواند یک فتنه اعتقادی را به دنبال داشته باشد.