یک شرکت خصوصی فعال در زمینه لوازم بهداشتی آرایشی اخیرا با عضویت در شبکههای اجتماعی فیلتر شده که غیرقانونی محسوب میشود با انتشار تصاویری غیر اخلاقی اقدام به تبلیغ محصولات خود کردهاند.
گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»؛ اخیرا یکی از شرکتهای شوینده- بهداشتی با برگزاری مسابقهای رسما عضویت و فعالیت خود در پایگاههای فیلتر شده اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، یوتیوب و گوگل پلاس را آغاز کرده و به تبلیغ محصولات خود در آن فضا میپردازد.
این شرکت مسابقهای ترتیب داده است که در آن کاربران با ارسال عکسهای خود به همراه محصولات این شرکت و انتشار آن لایک میگیرند.
همچنین کاربرانی که در این مسابقه شرکت میکنند با دریافت هر لایک، یک شانس بیشتر در قرعهکشی این شرکت دریافت خواهند کرد.
تا اینجای مسئله را اگر خیلی جدی نگیریم، به آنجایی میرسیم که این شرکت علاوه بر عضویت در شبکههای اجتماعی خلاف قانون، در صفحه اینستاگرام خود تصاویر بیحجاب از زنان را نیز منتشر میکند.
تعدادی از این تبلیغات این شرکت در تصاویر زیر قابل مشاهده است:
موضاعات ضدفرهنگی از این دست نیازمند توجه و تذکر جدی مسئولان ذی ربط است و در صورت عدم پیگیری مناسب موضوعاتی اینچنینی معلوم نیست که عاقبت کار به کجا برسد.
استفاده از بستر شبکههای اجتماعی خارجی توسط برخی از شرکتها در حالی رخ میدهد که شبکههای اجتماعی ایرانی مانند کلوب به خوبی میتوانند فضای تبلیغاتی و کاری مناسبی را برای مشاغل ایجاد کنند اما معلوم نیست که این عدم تمایل در استفاده از شبکههای اجتماعی داخلی از عدم آگاهی نشات دارد یا از تمایل فعالیت مثلا آزادانه بدون توجه به مسایل اخلاقی.