به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، سیر رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران در 2 سال اخیر نزولی بوده است. براساس آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران از 6 ماه اول سال 1388 تا 6 ماه دوم سال 1392 همراه با نوسان بوده است.
بر این اساس، رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و عرضه شده در بازار ایران در 6 ماه اول سال 1388 معادل 628 امتیاز از مجموع 1000 امتیاز بوده است. پس از آن در ارزیابی صورت گرفته در 6 ماه دوم سال 1388 رضایتمندی مشتریان مقداری افزایش یافته و به 632 امتیاز از 1000 امتیاز رسیده است. در 6 ماه اول سال 1389 نیز روند رو به رشد رضایت مشتریان ادامه داشته و به 638 از 1000 امتیاز رسیده است. در 6 ماه دوم سال 1389 هم روند صعودی رضایت مشتریان همچنان ادامه داشته و به 641 امتیاز از 1000 امتیاز رسیده است.
روند صعودی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران در 6 ماه اول سال 1390، 6 ماه دوم سال 1390 و 6 ماه اول سال 1391 همچنان ادامه داشته و به ترتیب به 648، 660 و 665 امتیاز از 1000 امتیاز رسیده است. با این حال از 6 ماه دوم سال 1391 روند نزولی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار ایران آغاز شده بهگونهای که رضایت مشتریان به 657 امتیاز از 1000 امتیاز کاهش یافته است. روند نزولی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران در 6 ماه اول و دوم سال 1392 نیز ادامه داشته و به 652 امتیاز از 1000 امتیاز کاهش یافته است.
منبع: وطن امروز