کد خبر:۳۳۵۲۵۷
دیدار مهر و ماه -1

بیانی: فرهنگ، همان نقطه‌ای‌ست که ما را نگران می‌سازد و در پیچ تاریخی خوب نمی‌پیچد/ تحزب اسلامی مرتفع کننده بداخلاقی ها و تسویه‌حساب‌های سیاسی است

علی بیانی، دبیر دفتر تحکیم وحدت اسلامی دانشجویان به بیان نکاتی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب پرداخت.
 بیانی: فرهنگ، همان نقطه‌ای‌ست که ما را نگران می‌سازد و در پیچ تاریخی خوب نمی‌پیچد/ تحزب اسلامی مرتفع کننده بداخلاقی ها و تسویه‌حساب‌های سیاسی است

به گزارش خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب شب گذشته برگزار شد.

 

علی بیانی، دبیر دفتر تحکیم وحدت اسلامی دانشجویان در این دیدار به نمایندگی از اتحادیه مطبوعش طی سخنانی نکات، مسائل و سوالات این تشکل دانشجویی در مورد شرایط کشور را بیان کرد.

 

متن سخنان نماینده دفتر تحکیم وحدت اسلامی دانشجویان، در محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بدین شرح می‌باشد:

 

آقاجان سلام علیکم. بنده مأمور ابلاغ سلام گرم، صادقانه و مخلصانه دانشجویان انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) به شما هستم ان‌شاءالله که پذیرا باشید و اما بعد انقلابی به وسعت تاریخ در سرزمینی به اندازه دل‌های آزادگان جهان رخ داده است.

 

انقلابی از پس انقلاب‌ها و از پیش یک انقلاب. سلف انقلابی که قرار است دلها و دنیا را فتح کند و حلاوت اسلام ناب را به بشریت بچشاند لذا مقدمه‌‌ای نیاز دارد تا راه را هموار سازد. راه را همواره و دلها را آمده کند. همه چیز در قطع کوچکتری در حال رخ دادن است. نائبی سکان به دست، انقلاب را به انقلاب موعد می‌رساند، که یأمن من رکبها و یغرغ من ترکها.

 

و استکبار همان شیطان نشسته در کمین کشتی انقلاب، غافل از اینکه کشتی و کشتی‌بان را قاعده لطف در بر گرفته است.

 

کشتی به پیش می‌رود و شرایط سخت‌تر می‌شود و استکبار گاه به اسم دموکراسی و حقوق بشر نمود پیدا می‌کند. گاه طبل کفر را می‌نوازد و گاه زیر پرچم تکفیر سینه می‌زند، گاه در لباس شیعه قمه بر سر خود و دین می‌کوبد و گاه در لباس سنی برادر می‌کشد.

 

هم او که سال‌هاست به جان میراث مسلمانان دنیا افتاده و پاره تن اسلام را جدا می‌خواهد، و چهره کریه خود را سال‌هاست در فلسطین به بشریت نمایانده است. نه امروز در اثر فجایع غزه که سال‌هاست، اصل، برای ما اجرای فرمان امام خمینی است که فرمود: اسرائیل باید از بین برود.

 

اسرائیل باید از بین برود و هیچ حالت دیگری برای ما متصور نیست. برای ما که خود را سرباز جبهه جهانی اسلام می‌دانیم مسیر افراشتن پرچم لا اله الله بر قلل رفیع کرامت انسانی از جایی جز بیت‌المقدس نمی‌گذرد.

 

اسرائیل باید از بین برود. چه با صلح چه با جنگ چه غرب خوش داشته باشد. چه نداشته باشد. چه تحریم شویم چه نشویم. چه بکشیم چه کشته شویم که اهدالحسنیین.

 

و اما فرزندان انقلاب که امروز در نوک پیکان این مبارزه به مذاکره می‌پردازد باید هوشیار باشند  که در این پیچ تاریخی رصد عملکرد دشمن و دشمن‌شناسی در پیشرفت جبهه حق نقش اصلی داشته و مبارزه با شیطان ریشه در تاریخ دارد.

 

قرآن کریم آنجا که به داستان طالوت و جالوت می‌پردازد دنیا طلبی و اسیر دنیا شدن را مشخصه اصلی کسانی می‌داند که گرفتار اغواگری شیطان می‌شوند. کسانی که زندگی اشرافی دارند و گرفتار دنیا هستند مطمئناً در مبارزات با محاسبات دنیایی خود عمل می‌کنند و نصرت‌‌الهی را در آن وارد نمی‌کنند.

 

و اما بعد

 

انقلاب اسلامی ما داعیه‌دار نیابت انقلابی توحیدی است، توحیدی که هر روز بیش از پیش لزومش در زندگی ما احساس می‌شود. عرفانی که باید برای همه اقشار جامعه تئوریزه شود عرفانی کاربردی، در سطح عموم مردم، تا در پی این امر آن نتیجه شود مردمی که هر روز بیشتر تجلی عرفانی انقلابی هستند. مردمی که نگاه به بیرون را تیری از جانب شیطان می‌دانند. اقتصادشان بوی برکت می‌دهد و سیاست خارجه‌شان گام‌های نفی سبیل برمی‌دارد. پزشکان طب‌الرضا می‌دانند و دانشگاه‌ها «ولو به سین» می‌روند دوستان مروت می‌چشند و موشکها «و ما رمیت إذ رمیت» می‌خوانند.

 

فرمول‌های من درآوردی و رسانه‌های غربی و شرقی محاسباتشان را به خطا نمی‌برد که فرمول اصلی دنیای توحیدشان 5 به اضافه 9 است.

و اینک، نکاتی از باب درد دل و انتقاد و راهکار در چند بند:

 

  1. با توجه به تأکیدات جنابعالی پیرامون تحقق دانشگاه اسلامی متأسفانه این ایراد به بدنه دانشجویی و دانشگاه‌ها ما وارد است که مدل نگرش حضرتعالی هنوز استخراج و عملیاتی نگردیده که جای عذر تقصیر به محضرتان را دارد.

 

2. تئوری ولایت فقیه به عنوان اصلی مترقی و رکن نظام اسلامی با گذشت 35 سال از انقلاب متأسفانه هنوز برای نخبگان و سایر اقشار اجتماعی ما تببین نشده است این در حالی است که همگی با جایگاه و مسئولیت نهادهایی مانند ریاست جمهوری، قوه قضاییه، انتخابات و غیره آشنا هستند اما کارکردها و نسبت امام و امت را نمی‌دانند و تاکنون کارکردها  فواید این نهاده بوده است که مردم را جذب آن نموده است.

 

این وظیفه نظام است که نهادهای خود را به صورت تئوریک برای مردم خود بیان کند و همه را با این نهادها آشنا سازد اما متأسفانه تاکنون از سمت آنها که احساس می‌شود این وظیفه را برعهده دارند اقدامی عملی رخ نداده و این به مصابه نقطه ضعفی برای این نظام است.

 

3. با وجود گذشت چندین سال از انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز تخریب به معنای اسلامی و انقلابی در کشور به عنوان امری معلق در بین باید و نباید مانده است و هیچ کس به سؤال خوب یا بد بودن حزب و چگونه بودن و چگونه نبودن احزاب در داخل نظامی اسلامی پاسخ نگفته است و متأسفانه همچنان با مشکلاتی که احتمال می‌رود با حضور احزابی اسلامی برطرف شوند مواجه‌ایم.

 

مثلاً در دوران انتقال دولت‌ها شاهد بداخلاقی‌ها و تسویه حساب‌هایی هستیم که به نظر می‌رسد راهکار آن را می‌توان در تحزب اسلامی جُست. احزابی که فرهنگ و اقتصاد و سیاست و عمران و اجتماع را با هم می‌بینند و در تمامی این شئون نظریه پردازند و متخصص، و کارنامه‌شان در معرض قضاوت جامعه است. براستی احزاب در جامعه ما حضور دارند اما نقش‌شان چیست؟ احزاب هستند اما گویی سیستم، حزبی نیست. حزب در تراز انقلاب اسلامی چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه باید پتانسیل احزاب را به خدمت گرفت؟

 

4. «نماینده ولی فقیه فقط در برابر ولی فقیه پاسخگوست» این جمله‌ای است که هنگام نقد و مطالبه از برخی حامیان نمایندگان شما می‌شنویم، این در حالی‌ست که جنابعالی خود صراحتاً به لزوم پاسخگو بودن منصوبین‌تان تأکید دارید اما همچنان درب نهادهایی همچون آستان قدس رضوی بر روی منتقدین به سختی بسته است. نهادهای که 35 سال از عمر خود را با یک مدیر و میلیاردها تومان نقدینگی طی می‌کند، آیا نباید پاسخگوی سؤالات منتقدین باشد؟

 

5. هنوز جوانان ابتدای انقلاب اسلامی، نمازهای جمعه خروشان و پر انرژی جنابعالی را به خاطر دارند. نماز جمعه‌هایی که ظرفیتی وصف‌ناشدنی برای انقلاب اسلامی بود اما متأسفانه اینکه خبری از آن نمازها نیست. ائمه جمعه سالخورده و بعضاً با رویکردهای جناحی مانع ظرفیت‌های بالا و جذب جوانان به نماز وحدت‌آفرین جمعه‌اند. دیگر تعداد جوانانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند با ابتدای انقلاب قابل قیاس نیست.

 

6. عدالت، یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است و یکی از نمادهای آن را در نظام اسلامی می‌توان قوه قضاییه دانست، که متأسفانه هنوز با تراز انقلاب اسلامی فرسنگ‌‌ها فاصله دارد. هنوز فشارهای بیرونی بر این قوه تأثیر می‌گذارد و هنوز تا مطالبات مردمی شدید نشود دانه درشتها و آقازاده‌ها مصونیت دارند.

 

بعد از گذشت چند سال پرونده کرسنت و تأمین اجتماعی هنوز درگیر مقدمات هستند و پرونده‌های کلان فساد اقتصادی پیشت‌درب اتاق مسئولین حاضر و سابق و اسبق گیر می‌کند. و هنوز فعالان فتنه 88 آزادانه در اجتماع حضور دارند و گویی دوستان قضایی را جرأت مقابله نیست.

 

استقلال قوه قضاییه، محدود ساختن مصونیت‌های قضایی، تدوین قوانین کم اما مؤثر با ضمانت اجرای بالا و تصویب قانون جرائم سیاسی از جمله مطالباتی است که می‌تواند این قوه را در اجرای وظایف خود یاری نماید.

 

7. فرهنگ، همان نقطه‌ای که ما را نگران می‌سازد. همان‌ جایی که در پیچ تاریخی خوب نمی‌پیچد سبک زندگی غلط، فرهنگ اقتصادی غلط، موضع‌گیری مغرضانه، همان موضع‌گیری‌ای که اگر تورم نقطه‌ به نقطه پایین هم برود نمی‌بیند و حرف خود را می‌زنند و مسئولین غلط، همان که کار را برای بیلان کاری انجام می‌دهد نه برای باقیات صالحات، همان که هر نوع تئاتر و فیلم ضد ارزشی را هم کار فرهنگی می‌خواند اشرافیت و دنیا طلبی را تئوریزه می‌کند.

 

و در انتها از طرف دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت ضمن بیعت مجدد با حضرتعالی خواهشمندیم در صورت صلاحدید پاسخ جنابعالی را درمورد موارد مطروحه به خصوص تئوریزه کردن عرفان اسلامی در تمامی سطوح جامعه که در ابتدا مطرح شد جویا شویم.»

 

 

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار