به گزارش گروه اشتغال« خبرگزاری دانشجو»، شروع یک کسب و کار کوچک نیاز به سرمایه ای هر چند اندک دارد اما اگر تجربه ی کافی وجود نداشته باشد نمیتوان میزان سرمایه را بیشتر کرد. تجربه داشتن و یا استفاده از تجربیات دیگران برای موفقیت یک کسب و کار لازم است.
موفق شدن در راه اندازی یک کسب و کار بیش از همه نیاز به انگیزه و تلاش و پشتکار دارد هر چقدر که علاقه و انگیزه ی کافی برای شروع یک کار وجود داشته باشد میزان موفقیت در آن هم بیشتر خواهد بود وقتی که کاری را با علاقه انجام دهیم قطعا نتیجه ی بهتری از کار خواهیم داشت. اما 4 دلیل به طور کلی می تواند باعث عدم موفقیت تجارت ها شود.
1-تولید محصولات با کیفیت پایین:
محصولاتی که یک تجارت آنها را تولید میکند باید بیش از همه مورد نیاز مصرف کننده باشد و همچنین از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد. اغلب محصولاتی که طرفدار کمتری دارند یا از کیفیت کافی برخوردار نیستند و یا اینکه کمتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار می گیرند.
بنابراین شناخت نیاز مصرف کننده در تولید محصولات اهمیت دارد کیفیتی که یک محصول از آن بهرمند است استقبال مشتریان را بیشتر میکند. بهترین روش برای تولید محصولات مورد نیاز مصرف کننده نظر سنجی از آنهاست تا بتوان محصولی تولید کرد که هم مورد نیاز آنها باشد و هم اینکه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
2-داشتن اهداف دست نیافتنی و عدم تغییر و تحول:
یک تجارت خوب باید با اهداف کوچکتر به اهداف بزرگتر دست پیدا کند گاهی اوقات اهداف خیلی بزرگ که دست یافتن به آنها امکان پذیر نیست و یا نیاز به هزینه و وقت زیاد دارد باعث عدم موفقیت تجارت ها می شود بنابراین یک تجارت خوب باید بتواند تغییر و تحولی در نوع و روش کاری و رسیدن به اهداف ایجاد کند که این تغییر و تحول برای دست یابی به اهداف نیاز به برنامه ریزی دارد. تیم کاری، مدیریت صحیح، خلاقیت و نوآوری و داشتن اهدافی که دست یافتن به آن امکان پذیر باشد به موفقیت یک تجارت کمک می کند.
3-نداشتن بازار کافی:
یک تجارت خوب باید برای خود بازار سازی کند این بازار میتواند با استفاده از تکنیک ها و روشهای جدید به جذب مشتری کمک کند قطعا یک محصول برای فروش نیاز به بازار خواهد داشت و ایجاد یک بازاری که بتواند محصولات شما را به فروش برساند و به اندازه ی کافی ظرفیت داشته باشد از عوامل مهم در موفقیت یک تجارت محسوب می شود.
هر چقدر که یک محصول از کیفیت خوب و خلاقیت برخوردار باشد باید بازار خوب برای فروش آن وجود داشته باشد پس با بازار سازی و بازاریابی و جذب مشتری و تبلیغات میتوان یک محصول را با موفقیت در دسترس مصرف کنندگان قرار داد.
4-هزینه های زیاد:
یک کسب و کار کوچک برای راه اندازی باید به میزان مشخصی سرمایه گذاری انجام دهد اما صرف هزینه های زیاد در ابتدای شروع یک کار باعث عدم موفقیت یک تجارت خواهد شد.
هزینه ها بیش از همه نیاز به برنامه ریزی دارند برای رسیدن به اهداف و موفقیت ها در ابتدای شروع کار تجربه و طرح کاری مورد نیاز است اگر بیش از اندازه هزینه کنیم و این هزینه بدون برنامه ریزی باشد بودجه ی کافی برای ادامه ی کار وجود نخواهد داشت بنابراین برای شروع یک تجارت به همان میزان مشخصی که سرمایه لازم دارید هزینه کنید و کمک کم با کسب موفقیت های بیشتر و پیشرفت در کار میزان سرمایه گذاری خود را افزایش دهید.