به گزارش گروه سیاست خارجی «خبرگزاری دانشجو»، علی شمخانی که در جمع مسئولان مراکز روابط عمومی وزارتخانهها و دستگاههای دولتی سخن میگفت با اشاره به ضرورت توجه مراکز روابط عمومی به اولویتهای اصلی کشور، لزوم برنامهریزی و انجام فعالیتهای هنرمندانه برای انعکاس واقعی اقدامات دولت در مهار تورم و حرکت به سمت خروج از رکود اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اصلیترین ماموریت مراکز روابط عمومی تحقق راهبرد محوری دولت در ایجاد و ارتقای امید و نشاط مستمر در جامعه است.
وی با تبیین نقش و کارکرد انتقال پیام احسن به جامعه از منظر قرآن کریم و آموزههای دینی به رویکردهای رسانهیی و تبلیغاتی کشور در سالهای دفاع مقدس و جایگاه بیبدیل امام خمینی (ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: حفظ و تقویت توان روحی و معنوی جامعه برای مقاومت در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم بعث و تحمیل شکست به صدام و حامیان منطقهیی و بینالمللی وی معجزهای بود که از رهگذر بهرهگیری هوشمندانه و موثر تبلیغاتی و رسانهای حاصل شد.
شمخانی با تاکید بر ضرورت افزایش تناسب میان اقدامات گسترده و موثر دستگاههای دولتی با فعالیتهای تبلیغاتی و رسانهیی که برای انعکاس فعالیتها انجام میشود اظهار کرد: ارزشافزایی در حوزه اطلاعرسانی و ارتباط با افکار عمومی تنها با توجه خاص به اولویتها، نیازمندیها و انتظارات مردم فراهم خواهد شد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان سیاستهای اقتصاد مقاومتی را حاصل تجربیات 35 ساله نظام جمهوری اسلامی در مواجه با بحرانها و شرایط خاص اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: باید با عزمی ملی از مجموعه ظرفیتهای ارتباطی شامل رسانههای عمومی، فضای مجازی، تریبونهای مذهبی، سیاسی و فرهنگی برای توسعه گفتمان اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها مدل بومی برای رونق و توسعه اقتصادی کشور استفاده کرده و زمینههای تحقق آن را فراهم کنیم.